Documenten en bureaublad accounts (Active directory?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, bedankt voor je informatie.

Dus als ik het goed begrijp moet ik in GPMC stoppen met menu start en desktop omleiden?

Je schrijft dat ik Mijn documenten moet opslaan op een aparte gedeelde map op de server. Dus betekend dit dat ik de map Mijn documenten moet omleiden naar
\\server\serveraccounts\username\mijn documenten of naar \\server\mijn documenten?

Groeten, RikXP.

Je schrijft dat ik Mijn documenten moet opslaan op een aparte gedeelde map op de server. Dus betekend dit dat ik de map Mijn documenten moet omleiden naar
\\server\serveraccounts\username\mijn documenten of naar \\server\mijn documenten?

Groeten, RikXP.

Ik zou inderdaad stoppen met het omleiden van Menu Start en ook stoppen met het omleiden van Desktop.

M.b.t. het omleiden van Mijn Documenten: Ik had het over een aparte gedeelde map, dus omleiden naar \\server\mijn documenten in jouw manier van schrijven.

Kijk even in de bijlagen. Ik heb een map MyDocuments gedeeld op de server onder de gedeelde mapnaam MyDocuments$ (Everyone/Iedereen volledige schrijfrechten op gedeelde map ingesteld) en daar Mijn Documenten van de gebruiker naar omgeleid. Ook heb ik aangegeven dat Mijn Documenten niet offline beschikbaar zullen zijn, en hetzelfde heb ik gedaan met het zwervend profiel (zwervend profielmappen moeten ook niet offline beschikbaar zijn). Kijk maar of het allemaal wat duidelijk is hiermee.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• GPMC01.JPG
    GPMC01.JPG
    33,4 KB · Weergaven: 52
  • GPMC02.JPG
    GPMC02.JPG
    37,1 KB · Weergaven: 42
  • GPMC_Settings01.JPG
    GPMC_Settings01.JPG
    85,2 KB · Weergaven: 64
  • Share_instellingen01.JPG
    Share_instellingen01.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 50
  • Omgeleide_MijnDocumenten01.JPG
    Omgeleide_MijnDocumenten01.JPG
    23,6 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Kijk, dat is geweldig!

Bedankt, ik ga het morgen doen.

Groeten, RikXP.

hoi matthijs.

Ja hoor. dat kan wel.

Groeten, RikXP.

Hoi Tijs,

Bedankt. Het werkt perfect! Maar ik wil juist graag wel de softwaresnelkoppelingen en bestanden op het bureaublad. Moet ik deze gewoon weer omleiden naar bijvoorbeeld \\server\Desktop?

En mijn vaders pc is erg sloom als ik hem bij het domein aanmeldt, als ik hem van het domein ontkoppel zijn er geen problemen meer. En alle andere pc's werken prima op het domein.

Groeten, RikXP.

Desktop en Mijn Documenten zijn onderdeel van het zwervend profiel.
Ze worden dus bij aanmelden naar het lokale werkstation gesynchroniseerd (C:\Documents and Settings\xxxxx of als dat al bestaat: C:\Documents and Settings\xxxxx.domeinnaam), en weer teruggesynchroniseerd als de gebruiker zich afmeldt (of de computer afsluit). [Vandaar dat het zin heeft om Mijn Documenten helemaal om te leiden, zodat die synchronisatie niet hoeft plaats te vinden].

Het omleiden van Desktop naar de server zie ik het nut niet van in, zoals al eerder gemeld, en ze wordt toch bij afmelden gesynchroniseerd via het zwervend profiel. Eventueel kan het wel zin hebben als je gebruikers toestaat om grote/veel gebruikersbestanden op hun Desktop te laten staan. Misschien is dat de verklaring waarom het op je pa's pc zo langzaam gaat.
Goed, stel dus dat je geen gecentraliseerde Desktop wilt hebben (zoals op een Terminal Server) én je wilt niet hebben dat het gesynchroniseerd wordt bij aan- of afmelden, dan werkt het precies hetzelfde als met het omleiden van Mijn Documenten. Enige wat je moet doen is een nieuwe map op de server delen met de bekende beveiligings- en offline-instellingen, en daarnaar laten verwijzen op vergelijkbare manier als je gedaan hebt met Mijn Documenten.

PS: Snelkoppelingen die automatisch door het systeem op het Bureaublad worden gezet (bijv. omdat ze voor Alle Gebruikers zijn ingesteld en ook de speciale 'snelkoppeling' naar Deze Computer etc. komen NIET in die omgeleide Desktop voor. Het gaat dus puur om bestanden en snelkoppelingen die de gebruiker zélf aanmaakt op het Bureaublad of die door de beheerder (via de server) op het Bureaublad worden gezet).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Bedankt. Ik denk dat ik alles (eindelijk) snap.:eek::D

Erg bedankt voor je hulp. Ik heb weer erg veel bijgeleerd van Windows Server.:thumb:

Groeten, RikXP.

rik heeft bij mij ook een test account aan gemaakt
maar die werkt niet zo als het hoort
ik kan wel inloggen
als ik inlog krijg ik een melding toegang geweigerd (van mijn documenten )
ik klik dan op ok dan komt er weer en melding met pad niet gevonden (van mijn documenten )
klik ik weer op ok en hij logt in maar mijn documenten
staan dan in de c schijf op het werkstation

wat nu

matthijs

@m server 2003:
1. De rechten moeten zowel op Bestandsniveau als op Sharing niveau zo staan dat Everyone/Iedereen Full control heeft (dus tabblad Permissions en tabblad Sharing moeten van die map worden nagekeken op de server)
2. Het werkstation moet zijn aangemeld op het domein (ik neem aan dat dat het geval is, want anders wordt de grouppolicy niet aangeroepen).
3. Kijk zeker ook de verwijzing na in de group policy. Hier moet de servernaam én de gedeelde map daarvan goed zijn aangeduid.

Succes,

Tijs.

@m server2003: Die rechten-instructie stond toch wel degelijk eerder in deze discussiedraad genoemd...

Mooi dat het nu werkt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan