documenten niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enrico Scholman

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Berichten
12
Ik zit met een Hdd (OS=XP Home) en die start niet meer op.
Nieuwe schijf in PC gehangen en daarop XP geinstalleerd. Als ik de oude schijf er bij aan hang, kan ik overal bij, behalve bij de map mijn documenten van één gebruiker. Deze gebruiker heeft altijd een wachtwoord op het account gehad.
WinXP staat mij nu niet toe om de gegevens te kopieren naar een andere lokatie, zodat ik er weer bij kan.

Hoe los ik dit op?
 
Wat voor foutmelding krijg je precies? Toegang geweigerd gewoon?
 
Ja, de toegang is geweigerd, die melding krijg ik.
Oude (defecte) schijf is nu D:\ en ik kan in de map van de gebruiker komen, maar niet in de map mijn documenten.

Ik heb op C: (nieuwe schijf, nieuwe installatie XP) een gebruiker aangemaakt met dezelfde inlognaam en wachtwoord, maar dat helpt allemaal niet.
 
Raar... Ben je als volle administrator ingelogd? Waarschijnlijk wel op de nieuwe installatie maar op de oude is het gewoon een "guest" die toegang probeert te krijgen. Dat ben je in feite ook voor die winxp installatie.

Nog een vraagje: is het bestandssysteem op de oude schijf NTFS? Als dat zo is zie ik weinig hoop. Want met ntfs heeft een gebruiker de mogelijkheid zijn mijn documenten map te vergrendelen voor andere computergebruikers. Hét pluspunt van ntfs. In dit geval een minpunt...
 
de oplossing

Met een NTFS DOS boot disk (downloaden op www.ntfs.com) kun je booten en de data, ongeacht beveiliging, kopieeren naar een andere map of schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan