Documenten openen en sluiten traag in Microsoft Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneBerkh

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2011
Beste mensen op dit forum,

Mijn moeder heeft Microsoft Office Professional Editie 2003 op haar computer. Dat zat al op haar computer toen zij 'm kocht. Omdat documenten in Word erg traag openen en sluiten (sluiten lukt bijna niet) probeer ik Word te herstellen, via het Configuratiescherm. Als ik dat probeer, geeft een venster (van Microsoft Office Professional Editie 2003) aan dat er een installatiefout is en dat een vereist installatiebestand (YO561413.CAB) niet kan worden gevonden. Om Word te herstellen is de oorspronkelijke installatiebron vereist: Als ik Microsoft Office Professional Editie 2003 via een Cd-rom heb geïnstalleerd, moet ik de Cd-rom plaatsen (heb ik niet). Als ik Microsoft Office Professional Editie 2003 via het netwerk heb geïnstalleerd, moet ik naar de installatiebron op het netwerk bladeren en op OK klikken als ik de installatiebron heb gevonden. Maar ik kan die installatiebron niet vinden, althans niet via Bladeren (in het venster van Microsoft Office Professional Editie 2003). Ik kom er gewoon niet bij. Alleen als ik bij 'Progamma's en bestanden zoeken' Microsoft Word intoets kom ik er (pad: Computer, C, ProgramData, Microsoft, Windows, Menu Start, Programma´s, Microsoft Office).
Bij Bladeren (in het venster van Microsoft Office Professional Editie 2003) klik ik om te beginnen op de C-schijf maar zie dan geen ProgramData.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

Het liefst zou ik Word helemaal opnieuw installeren omdat er ook problemen zijn met sjablonen. Maar ja, hoe doe ik dat?

Met vriendelijke groeten,

A. Berkhout

Ik denk dat je een stevig probleem hebt, want bij een voorgeïnstalleerde windows/office zou je ook een herstelcd moeten hebben. Om te beginnen moet je, als je die niet hebt gekregen, zelf maken. Maar ik vermoed dat je daar nu al te laat mee bent. Een setup procedure pakt doorgaans eerst alle bestanden uit in een tijdelijke map. Als je in de Windows verkenner dit intypt: %Temp% heb je kans dat de tijdelijk installatie nog bestaat. De naam daarvan is overigens een volkomen willekeurige naam, bestaande uit veel letters en cijfers. In zo'n tijdelijke map zou de Office dus nog kunnen staan. Zo niet, dan zit er weinig anders op dan ergens een Office 2003 installatie op de kop te tikken, of misschien via de leverancier van de computer.

De computer die je moeder heeft, is die nieuw gekocht ?
Het kan natuurlijk ook zijn dat de vorige eigenaar hem nieuw gekocht heeft en nooit een licentie heeft aangeschaft.
Het is nl. zo, dat fabrikanten er een 60 dagen versie op zetten en erna moet je een licentie kopen wil je hem blijven gebruiken.

Probeer anders eens een alternatief OpenOffice" is compatible met Office documenten etc.

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

Zeer eenvoudige installatie.
Dus downloaden en gaan met die banaan.:)

Bedankt voor de reacties en tips.

Mijn moeder heeft de computer nieuw gekocht. Wellicht heeft ze ergens een herstel CD liggen maar ze is nu op vakantie dus ik kan het haar niet vragen. Ik denk het eigenlijk niet want ik heb alles afgezocht. Maar je weet maar nooit.
OpenOffice heb ik op mijn eigen computer en daar ben ik niet kapot van, eerlijk gezegd.
Ik heb in de tijdelijke mappen gekeken maar daar staat Office helaas niet in.
Zou je 'Word' niet met de Microsoft Office Professional Editie 2003 CD-rom van iemand anders kunnen herstellen (dus geen nieuwe installatie)?
Als dat niet kan moet ik maar contact opnemen met de leverancier.

Zit er geen restore partitie op de laptop zel ?
Handig als je wat meer gegevens betreffende machine geeft.

Tja, het is niet mijn computer, ik heb verder ook niet zo veel verstand van computers... het is een PC, geen laptop, merk Compac, besturingssysteem Windows 7. Verder zou ik het niet weten. Ik weet dus ook niet of er een restore partitie op de PC zit.

Dat kun je snel genoeg zien als je de Verkenner start; meestal een schijf met de naam D: of E:, en niet al te groot. Als je nog ergens een licentienummer hebt, kun je proberen om via een cd van iemand anders te installeren, maar ik geef je eigenlijk weinig kans dat hij dan installeert. Al zou je kunnen proberen om die bestanden van de installatiecd naar de harde schijf te kopieëren, en met Systeemherstel te proberen de installatie opnieuw uit te voeren. Bij de vraag naar de cd verwijs je dan naar de bestanden die je op de harde schijf hebt opgeslagen. Ik heb het zelf zo nooit hoeven te doen, dus ik weet niet of dit gaat werken...

Het kan ook nog zijn, dat Office 2003 überhaupt niet jofel werkt op Windows 7. Ik werk zelf met 2003 op een XP computer, en zie ook nog helemaal geen reden om dat te veranderen. Maar ik heb ook geen windows 7 bij mijn laptop gekregen, dus ik heb makkelijk praten ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb die Herstelpartitie gevonden maar er staat een waarschuwing bij: dit deel van uw harde schijf (of partitie) bevat bestanden gebruikt om een systeemherstel uit te voeren. Verwijder of verander deze bestanden niet. Elke wijziging aan deze partitie zou een systeemherstel in de toekomst kunnen verhinderen.
Het is trouwens niet mogelijk om deze Herstelpartitie te openen.
Ik ga nu wachten tot mijn moeder terug is. Zij heeft vast ergens een licentienummer en wie weet, een herstel CD.
Het zou inderdaad kunnen dat Office 2003 niet goed werkt op Windows 7. Ik heb, via het configuratiescherm, Problemen detecteren en oplossen, de Programmacompatibiliteit gecheckt, en er is een Incompatible toepassing vastgesteld. Ik heb het probleem aan Microsoft gemeld, dus wellicht komen zij t.z.t. nog met een oplossing.

In ieder geval vriendelijk bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan