Documenten openen vanuit formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark68

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
50
Ik heb een klantenbestand waarbij ik veschillende documenten of scans wil kunnen openen vanuit een formulier.

het formulier laat de klantgegevens zien en dan zou het handig zijn als ik b.v. via een keuzevak de verschillende documenten van die klant kan openen. B.v. het paspoort of artsenverklaringen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik rechtstreeks vanuit het formulier kan scannen en dan toevoegen aan de klantentabel, maar goed je moet niet overdrijven.

Kan ik wel op het formulier de documenten openen of kan ik een formulier maken waar alle documenten te zien en te lezen zijn?

Ik Bedoel dus zoiets als dit:


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klantnaam Adres Telefoonnr.



DOCUMENTEN: Paspoort
rijbewijs
artsenverklaring
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waarbij ik kan klikken op b.v. rijbewijs en dan de scan van het rijbewijs te zien krijg

Ik ben benieuwd of dit kan.
 
Ja dat kan. Je slaat de locatie van het bestand op in een tabel en met de functie "FollowHyperlink" kun je het document vanuit je databse openen. Klein voorbeeldje toegevoegd. Dit kun je zelf naar je wensen uitbreiden.
 

Bijlagen

  • Bestanden.zip
    13,8 KB · Weergaven: 102
Dank je, maar de bedoeling is dat het per klant is. Dus verschillende klanten hebben verschillende documenten. Vanuit de klant moet ik die documenten kunnen openen.

Ik doe het nu met een hyperlink op het formulier, maar dan krijg ik steeds zo'n irritante melding van hyperlinks kunnen uw computer schade toebrengen. Het werkt wel goed, maar ik weet niet hoe ik die melding uit moet zetten. Dus ik dacht misschien is er wel een betere manier
 
Ik heb je alleen laten zien hoe je documenten kunt opslaan in een database en vanuit een database kunt openen.

De documenten aan een klant koppelen doe je door een relatie te leggen tussen je tabel klanten en je tabel documenten. Een voorbeeld daarvan kun je zien in de voorbeelddatabase Noordenwind. Daar kun je zien hoe orders aan klanten zijn gekoppeld. Deze methode kun je ook gebruiken voor hetgeen jij wilt.

Hoe ziet de structuur van je database eruit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan