Documenten van familie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Kan ik de map in windows Documenten van familie ook verplaatsen naar mijn 2e harddisk.Bij het opslaan of saven van een spel de sims neemt hij veel ruimte in 800 mb.Ik zit een beetje krap met de c schijf ruimte vandaar dat ik al de documenten naar een map op mijn 2e of de gepartitioneerde d schijf laat plaatsen.

Ja, dat kan.

Standaardmap Mijn documenten verplaatsen

Standaard slaat Windows alles op in de map Mijn documenten. Hierdoor raakt de C-schijf meestal nogal snel vol.
Er is een manier om deze map te verplaatsen naar een andere partitie/schijf waardoor alles standaard op die andere partitie/schijf wordt opgeslagen. Dit is nogal handig als je Windows opnieuw moet installeren of moet formatteren omdat het systeem niet meer naar behoren werkt. Je bent er in dat geval altijd van verzekerd dat je je data niet kwijt raakt.

Start Verkenner. Maak een map op de partitie/schijf waar je alles standaard wilt opslaan.
Klik nu met de rechter muisknop op de map Mijn documenten en kies voor Eigenschappen.
Klik vervolgens op Verplaatsen, blader naar de map waar je alles wilt opslaanen klik op Ok.
Klik als laatste op de knop Toepassen en bevestig het verplaatsen van de documenten met Ja.
Vanaf nu zullen de documenten standaard op de nieuwe plaats worden opgeslagen.
Terug

verplaatsen

Als ik op eigenschappen druk zie ik algemeen en delen klopt dat geen verplaatsen dus?

Nou, ik zit het ook vol verbazing te bekijken.
Het werkte bij iemand anders dus ik nam het over.
Ik kan ook niet verplaatsen :eek:
Ik zoek even de originele van Windows op :D

Weer een ander, het is in ieder geval mogelijk.

Mijn documenten verplaatsen

De map Mijn documenten staat standaard op de C-schijf. Veel gebruikers maken echter gebruik van een aparte programma- en dataschijf. De data staat dan op de D-schijf. Om de map Mijn documenten naar de dataschijf te verplaatsen, handelt u als volgt:

Open de Verkenner.
Klik met de rechtermuisknop onder Andere locaties op de map Mijn documenten.
Selecteer in het getoonde snelmenu de optie Eigenschappen.
Selecteer indien nodig het tabblad Doel.
Klik op de knop Verplaatsen.
Selecteer in het dialoogvenster Selecteer een locatie een nieuwe locatie op de D-schijf en klik op OK.
Bevestig de vraag of u alle documenten naar de nieuwe locatie wilt verplaatsen met Ja.
De documenten worden vervolgens naar hun nieuwe locatie verplaatst.

Ik begrijp het al.
Je moet de hoofdmap van mijn documenten rechtsklikken.
Het is zo simpel als wat.
Daar kun je het doel wijzigen of verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan