Documenten van *** verdwenen in Deze computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Er was vandaag een foutmelding dat het profiel niet geladen kon worden. Daarna startte de gebr accnt *** wel maar met "blanko "instellingen.

Direct afgesloten en onder andere gebr account systeemherstel gedaan.
PC startte opnieuw op met melding geen wijzigingen aangebracht.

Nu kon de gebr accnt *** wel weer geopend worden en alles verscheen zoals dit gisteren ook was.

Echter, bij Deze computer mis ik aan de rechterzijde naast de snelkoppelingen naar Gedeelde documenten en Documenten van Kirsten de map Documenten van ***

Hoe kan ik deze daar weer krijgen ?

Bijgaand schermprint

Bijlagen

ik ben dit even aan het onderzoeken waar windows deze verwijzing plaatst, zit echter diep in het register, en is niet zo makkelijk na te maken, ik ga proberen een fixje te maken

ik heb het ondertussen gevonden, maar ik moet dus het juiste pad naar je mijn documenten map hebben eer ik de fix kan maken uit dit :
HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows / Current Version / Explorer / DocFolderPaths

daar moet een tekstwaarde met je gebruikersnaam staan en als waarde het volledige pad.
(vb:USER c:\Documents and Settings\USER\My Documents)
ik kan de fix (een simpele dubbelklik) enkel maken als ik die gegevens van jou heb !

de oorzaak van je probleempje (profiel kon niet worden geladen) heeft 2 mogelijke oorzaken : Hardware (RAM, Harddisk) defect, waardoor hij een bestand niet meer vindt. of door een beschadigd register (wat ook door een hardware defect kan ontstaan) maar ook door een virus, spyware ... etc

Laatst bewerkt:
Bedankt.

Zou het een oplossing zijn eerst de link/pad te vinden van de andere user en deze te kopieren naar mijn username t.w. Frans ?

Alvast bedankt.

Deze Reg Key is verantwoordelijk voor de Shared folders in Mijn Computer
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\DelegateFolders\{59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee}]
@=""

het gaat om deze sleutel {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee}plaats hem terug om je gedeelde documenten terug te zetten of haal hem weg om ze te verwijderen..

http://www.windowsnetworking.com/kb...cumentsfoldersfromMyComputerSystemFolder.html

Het gaat niet om de map Gedeelde documenten te verwijderen maar om de map Documenten van Frans weer terug te krijgen,

Alvast bedankt.

Beste :)

Al deze Mappen in Mijn Computer zoals Gedeelde Documenten, Documenten van jou en andere gebruikers staan daar omdat je ze deelt..
Dus wanneer je bovengenoemde sleutel terug plaatst horen deze mappen (snelkoppelingen eigenlijk) weer terug te zijn.. :thumb:

Indien je de boven genoemde code opslaat met kladblok als DelegateFolders.reg en aan je register toevoegt komt dat waarschijnlijk weer goed.. Is dat niet het geval en is deze sleutel aanwezig en de koppelingen toch weg, dan kan het zijn dat je xp pro hebt en dan moet je eens kijken bij Start/Uitvoeren en type GPEDIT.MSC ga dan naar "Gebruikers Configuratie" - "Beheersjablonen" - "Windows Onderdelen" - "Windows verkenner" in die lijst staat de opdracht "Gedeelde mappen uit mijn computer verwijderen" dubbelklik deze regel en zet hem indien nodig op "Utigeschakeld"....

;)

Laatst bewerkt:
in bijlage het Registry Fixje voor de gebruiker Frans
als dit ook de gebruiker in de map Documents and Settings is zou het moetten werken !
het is een Zip bestand, even uitpakken dus .

Bijlagen

Nogmaals het gaat niet om de gedeelde documenten alleen maar de verwijzing naar mijn folder in deze computer

Heb deze key opgezocht
HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows / Current Version / Explorer / DocFolderPaths

Daar stond de andere user nog en deze gekopieerd/aangemaakt en username aangepast en zie daar daar staat ie weer.

Allen bedankt !

:o IDD nogmaals naar printscreen gekeken en toen zag ik iets wat ik eerst had gemist :love: ..

:D What can i say

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan