• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

documentenstroom per datum bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

meylie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
hallo,

ik kom er niet aan uit.. het volgende:

kolom a: werkopdrachtnummer
kolom b: werkopdrachtnummer vertaald naar een barcode
kolom c: *vandaag*functie met de dag dat ik voor de eerste keer de barcode op het document inscan

bij kolom d gaat het mis..
vanaf kolom d wil ik de nieuwe data van de keren dat ik de barcode inscan, maar zonder de datum van kolom c te veranderen.

het is de bedoeling dat ik papieren werkmappen met een barcode een soort van "in- en uitcheck".

Zie voorbeeld.Bekijk bijlage test.xlsx

De vandaag functie geeft precies wat de naam aangeeft, de datum van vandaag.
Vandaag zal er dus 15 maart staan en morgen 16 maart.
Het is dus niet zo dat een verandering in kolom D dat doet.

als ik het document voor de eerste keer (15 maart) inscan op cel A1, zal ik de cursor op een blanco regel zetten.
kolom a + b + c zullen vrij eenvoudig automatisch ingevuld worden.
wanneer ik op 16 maart de map weer in wil scannen op regel 1 , moet alleen kolom D met de nieuwe datum ingevuld moeten worden.

nu ik dit antwoord zo typ, heb ik dus niet alleen probleem met kolom C, maar ook met het automatisch naar de goede cellenrij gaan als ik een grote verzameling barcodes heb verzameld...

zie bijlage
in blad "Mijn Scans" heb ik een tabel gemaakt waar je al je bewegingen ingeeft.
Hoe werkt je best met deze tabel :
- ga op de eerstvolgende lege regel in de A-kolom staan
- maak de combinatie CTRL+: (dus CTRL en : toetsen samen indrukken) om het huidige tijdstip in de geven
- druk pijltje rechts
Nu sta je in de B-kolom en de achterliggende macro heeft aan je tijd de dag toegevoegd.
- Tik daar je barcode in en pijltje rechts
- Nut van kolom C ??, dus nogmaals pijltje rechts
- tik de letter I of U (of i en u) om te weten of je in of uitscant en pijltje rechts.
De achterliggende macro gaat in kolom E bij :
- een "IN" : het grootste nr in de E-kolom van je tabel +1 invoegen
- een "Uit" : zoeken naar het nr van de meest recent "IN", maar voor het huidige tijdstip, van die barcode en die overnemen.
- nogmaals een pijltje rechts en hier zou je voor een "IN" iets kunnen toevoegen, bv. je scant die map in voor die persoon of ..., ik weet niet wat het achterliggend proces is. Als je daarna een "uit" ingeeft, dan wordt die ook overgenomen.

Volgende tabblad "Draaitabel"
Daar kan nog met de layout een beetje gesleuteld worden, maar naast elkaar zoals je aangaf zou bij 1 barcode kunnen maar is bij meerdere barcodes snel onoverzichtelijk.
Die barcode zou ook nog in het paginagedeelte kunnen komen als je maar 1 barcode per keer wenst te zien.

Ik denk dat deze manier het gemakkelijkst gaat werken.

Bijlagen

Bedankt Cow. Maar ik denk dat je iets teveel je best hebt gedaan :p

Je idee om op werkblad 1 de "scandump" te maken lijkt me een goede basis.
Ik wil alleen niet hoeven kiezen of ik In of Uit-scan. Het bestand moet gewoon de scandatum's per barcode chronologisch zetten op bijv. werkblad 2. Ik dat dat een betere formulering van mijn probleem is.

En eigelijk het liefst alleen op formulebasis, geen VBA ofzo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan