DocumentProperties en Total editing time

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Berichten
299
Hallo,

Over de BuiltInDocumentProperties en "Total editing time" bij Excel / VBA is al veel te doen geweest.
Excel doet daar niets mee en het lijkt niet mogelijk om daar zelf iets mee te doen (na vulling
wordt bij opvragen de waarde 0 (nul) terug gegeven).

Als alternatief wil ik in CustomDocumentProperties een property (bv. TotalTimeUpdates) opnemen waarin
ik zelf de tijd / het aantal hhhh:mm:ss aan updates bijhoud. Ik loop hierbij tegen 3 zaken aan:
1. na vullen van de property met een waarde blijkt daarna bij opvragen de waarde op 0 (nul) te staan (12:00 AM);
2. het formaat waarin de waarde opgeslagen wordt (cq. moet worden) is mij niet duidelijk (msoPropertyTypeDat ?);
3. het tellen van tijd (bv het verschil tussen NOW() en de Starttijd optellen bij de in de property al
aanwezige tijd) - mogelijk een raakvlak met punt 2 (?).

Wie kan mij hier op weg helpen ?
 
Zie bijgaand bestandje "gewoon" TotalEditingTime gebruikt, tijdaantal is in milliseconden
 

Bijlagen

  • Stone52.xls
    78 KB · Weergaven: 41
Hallo Eric,

Dank voor je bestandje. Ik denk dat het hiermee zal lukken.
Nog 1 vraag: hoe zet ik de miliseconden om naar formaat hhh:mm:ss ?

Jan
 
weergave excel 24 uur = 1
24 maal 60 minuten maal 60 seconden maal 1000 = 86400000

uitkomst dus hierdoor delen en celeigenscappen in een cel naargelang aanpassen.

(je kunt ook die *1000 weghalen in de code (dan dus 86400) maar dan wordt de nauwkeurigheid wat minder)

Ik kreeg het niet zo snel voor elkaar om bij deze property achter de komma weg te schrijven vandaar dus in millieseconden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan