DocumentRoot probleempje

• Onderwerp starter Onderwerp starter IT07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Beste mensen,

XAMPP is een leuke applicatie maar nu zit ik wel ff ermee in de knoop.
In de onderstaande tekst zal ik proberen de situatie uit te leggen.

XAMPP is geïnstalleerd op mijn iMac en functioneert als local webserver. (logisch)
Dus, ik heb in de htdocs folder een hele rij met allemaal verschillende mappen die
bijvoorbeeld heten: dev.mijnwebsite.com, www.mijnwebsite.com, sub.nogeenwebsite.com.

De namen van die mappen in mijn htdocs folder bestaan echt (op een dedicated webserver), dit omdat ik synchronized browsing gebruik in filezilla,
en omdat ik graag alles overzichtelijk en duidelijk wil hebben.
In de local xampp server is dit de DocumentRoot: /Applications/xampp/xamppfiles/htdocs
Uiteraard is dit niet hetzelfde als op de dedicated webserver.

Je denkt misschien, so what? nou, dat creëert het volgende probleem:
Stel dat er in een index.php in /Applications/xampp/xamppfiles/htdocs/www.mijnwebsite.com/contact/ een css file word gevraagd met de volgende url:
HTML:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/style.css" />
Dan resulteert dat in een 404 error omdat er /css/ staat en geen ../css/

/css/ zorgt ervoor dat er voor die style.css gezocht word in de DocumentRoot.....
Ja, daar staat die css file niet, die staat in DocumentRoot/www.mijnwebsite.com/

Maar waarom gebruik ik dan toch /css/ en niet ../css/ ?
Omdat /css/ het mogelijk maakt om met dezelfde code in DocumentRoot/www.mijnwebsite.com/sub/sub2/sub3/sub4/ en in DocumentRoot/www.mijnwebsite.com/sub/sub2/ een css file te linken.
Dit creëert ook de mogelijkheid om linkjes zoals dit niet te hoeven maken:
HTML:
<a href="../../../../../../../map/">linkje</a>

Dus mijn vraag is, hoe kan ik XAMPP zo geconfigureerd krijgen zodat het werkt zoals ik het wil?

Alvast hartelijk bedankt!
Groeten, IT07.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan