"documents and settings" verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Op pc's verplaats ik "mijn documenten" altijd naar een andere partitie, de D-schijf. Door met rechts te klikken op het pictogram op het bureaublad, dan "verplaatsen".

Maar bij meerdere accounts is dat wel een gedoe. Ook de map "gedeelde documenten" staat op C.

Het lijkt me veel makkelijker (en tenslotte ook veiliger) om het gehele "documents and settings" naar de D-schijf te verplaatsen.

Is daar een manier voor?

Volgens mij kan dat als je bij start, dan rechtsklik op "mijn documenten" , dan eigenschappen. Dan bij doel C in D veranderen (of de optie daaronder, " verplaatsen" kiezen.)

Heb het niet getest, maar ik denk dat het moet werken.

Ik hoop niet dat hij alleen je documenten doet, maar de hele map. Dit zou je even moeten testen.

Laatst bewerkt:
Je hebt me niet precies begrepen, Tanja.
Wat jij noemt DOE ik dus al. Maar dat moet je dus bij èlke gebruiker opnieuw doen. Daarbij blijft gedeelde documenten dan ook op C staan. Om alles in één keer mee te nemen (ook startmenu's ed) zou ik graag het hele "documents en settings" verplaatsen naar D.
Maar kan dat wel, en hóe dan.

welke versie van windows heb je? want in dat artikel van Lucky Fred staat vanonder:

De informatie in dit artikel is van toepassing op:
Microsoft Windows Server 2003, Standard Edition
Microsoft Windows Server 2003, Datacenter Edition
Microsoft Windows Server 2003, Enterprise Edition
Microsoft Windows 2000 Server
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows 2000 Datacenter Server

XP mist dus in dit rijtje..

nou zal het voor xp wel hetzelfde zijn hoor.. :)

Ik heb XP home.

Maar....oeps.....gaat beetje èrg ver, en dus boven mijn pet, denk ik.

Ws beter elke week een backup ervan op de D-schijf laten zetten. Is dat een idee?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan