Documentsmap verplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Deze vraag geldt voor alle Windows-versies waarschijnlijk:
Windows houdt er van om alles wat je maakt/download etc standaard op te slaan in de standaardmappen My documents/pictures/video's etc. Die staan echter op dezelfde partitie als het OS zelf. Het lijkt me véél veiliger om je bestanden een andere partitie op te slaan. Dat kan natuurlijk altijd via Opslaan als. Maar kun je ook die Windows-standaardmappen ongestraft zelf verplaatsen naar bv de D-partitie (om de opslagweg te verkorten) of raakt Vista (en XP) dan helmaal van de kook als hij zelf mappen kiest/zoekt om op te slaan?
 
Je kan het verplaatsen, maar dat moet je niet zomaar zelf gaan doen. Ga naar de documentmap die je wilt verplaatsen, en druk met de rechtermuisknop op het icoontje. Klik dan op eigenschappen, locatie (denk ik, de engelse versie is location) en dan kan je daar de nieuwe locatie opgeven. Er wordt gevraagd of je de huidige bestanden wilt verplaatsen, in bijna alle gevallen zal je dat willen, dus klik je ja.
 
Op je buroblad staat je pictogram "mijn documenten" Klik daar rechts en kies eigenschappen. Nu de "C/" vervangen door "D/" en enteren. De rest gaat vanzelf.
 
Op je buroblad staat je pictogram "mijn documenten" Klik daar rechts en kies eigenschappen. Nu de "C/" vervangen door "D/" en enteren. De rest gaat vanzelf.

Als dat zo makkelijk gaat, heb ik enorm moeilijk zitten doen :p
Ach, het werkte wel.
 
Ik wou dit ook even doen. Ik heb geen map documenten op mijn bureaublad staan. Dus deed ik het volgens de methode van ThijssjihT.
Nu ben ik de map documenten kwijt in C. De map documenten heet daar nu: D:data.
Als ik het ongedaan wil maken, via eigenschappen-locatie terug naar C, standaardinstellingen herstellen, krijg ik de melding:
Kan de lijst met normale onderliggende mappen onder D:\Config.Msi niet samenstellen. Toegang geweigerd.

Wat nu??? Kan ik gewoon een nieuwe map documneten in C maken??? Of werkt dat niet??? Ik hoop dat ik niets verprutst heb op mijn laptop nu. :(
 
Heb je per ongeluk de naam veranderd? Dit is niet zo moeilijk terug te draaien, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe, want ik weet niet welke gevolgen dat heeft gehad.
 
Alhoewel ik me het niet bewust ben, heb ik waarschijnlijk inderdaad de naam veranderd. Kan ik gewoon de naam weer veranderen? Of kan ik beter een systeem herstel doen, voor alle zekerheid??
 
Alhoewel ik me het niet bewust ben, heb ik waarschijnlijk inderdaad de naam veranderd. Kan ik gewoon de naam weer veranderen? Of kan ik beter een systeem herstel doen, voor alle zekerheid??

ik zou gewoon systeemherstel uitvoeren en dan de zeer gemakkelijke methode van Confictius gebruiken (mij lijkt het toch zeer gemakkelijk :p)
 
Nogmaals:

Op je buroblad staat je pictogram "mijn documenten" Klik daar rechts en kies eigenschappen. Nu de "C/" vervangen door "D/" en enteren. De rest gaat vanzelf.
 
bij mij staat de map documenten niet standaard op het bureaublad maar voor de rest klopt het wel allemaal hoor ;)
(bij mij is het gewoon start en den rechtermuisknop op "documenten" )
 
En nu een stapje verder: ik wil alle Windows mappen die onder mijn account vallen zo dus verplaatsen naar D, dus niet alleen mijn docs, maar ook de mappen video, dowloads, favo's, etc.

Nu kan je natuurlijk hetzelfde truukje herhalen in elk van deze mappen, maar niet elk van deze mappen heeft deze optie.

In XP kon je volgens mij meteen de gehele account en daarmee alle automatische koppelingen daarnaartoe verplaatsen naar een andere partitie. Kan dat ook in Vista???

Thx
 
@pmkoning,

Graag een eigen topic aanmaken en eventueel een link naar deze topic erbij. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij is deze topic niet echt actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan