documentvariabelen in word aansturen vanuit excel met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

mieppie1984

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
31
Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, zit al weken mijn hersens erover te kraken, maar kom er niet uit.
Jullie uitleg zal ik zeer waarderen.

1. Het werken met docvariabelen ipv bladwijzers. (is mij diverse malen aangeraden via dit forum, maar nadere uitleg kan ik niet vinden)

Hoe stuur ik deze aan met VBA vanuit Excel in word. Excel is de basis waaruit de gegevens voor de docvariabelen komen.
Heb me suf gegoogled naar hoe een code is opgebouwd en werkt, helaas nog zonder resultaat.

Waar zit de verwijzing naar de cel waar de gegevens uit moeten komen?
Ik kom steeds hele eenvoudige codes tegen, waar enkel een field-update in vermeld staat en nergens waar hij de gegevens vandaan haalt.

2. Is het overigens ook mogelijk om via VBA (vanuit Excel) een docvariabele (cq. bladwijzer) te bewerken zodat er een opsomming voor dat deel tekst ontstaat?
zoiets als dit:
a) regel 1
b) regel 2
c) regel 3

Ik kan aardig overweg met VBA, een medium beginner, vaak door het kopiëren van codes en hulp van dit forum:thumb:.
Echter er zijn onderwerpen waar ik nog niks van weet! en dat gaat me nu in de weg zitten en een beetje irriteren zelfs, haha.
er moet gewoon een weg zijn dat het wel lukt. wie o wie kan mij helpen?
mijn dank is groot!!

gr. Miranda
 
Je kunt vanuit 2 richtingen denken: alles sturen vanuit Excel, of sturen vanuit Word. Het eerste kun je overwegen als je gebruik maakt van gegevens die je in Excel aan het bewerken bent en die een vast document voorzien van de Excel gegevens, de 2e variant is interessant als je een Word document bewerkt en de gegevens uit een gesloten Excel document wilt ophalen.
In het eerste geval moet je het Word document middels een Word sessie openen en bewerken, in het 2e geval Maak je in Word een Excel sessie, open je het bestand en lees je de gegevens uit.
Afhankelijk van wat voor jou het makkelijkst is kies je een werkwijze.
 
In de bijlage een voorbeeld.

Pak beide bestanden (1 Excel en 1 Worddocument) in dezelfde directory uit.

Open het Excelbestand.
De macro gaat vanzelf lopen.

Deze maakt een kopie van het Wordbestand en vult daarin de documentvariabelen met de gegevens in cel A1 t/m A3.
 

Bijlagen

  • voorbeeld documentvariabelen.zip
    23 KB · Weergaven: 182
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan