Dode Wii?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faleon

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist online Super Smash Bros. Brawl gespeeld totdat ineens een foutmelding optrad (daar zat geen foutnummer bij). De melding gaf aan dat ik de CD uit de Wii moest verwijderen en de Wii moest uitschakelen en vervolgens de Wii handleiding moest lezen. Nu had ik geen Wii handleiding bij de hand dus ik besloot de Wii opnieuw op te starten. Het probleem was echter dat ik de Wii niet uitkreeg m.b.v. de Power knop of de Reset knop, dus ik besloot de stekker eruit te trekken. Nu, ik heb de stekker opnieuw in het stopcontact gestoken, maar de Wii gaat niet meer aan (hoe lang ik ook op de Power knop druk)! Er brandt zelfs geen rood lampje meer op de Power knop, waardoor het nu net lijkt alsof de Wii geen stroom meer ontvangt. Dit lijkt mij echter onmogelijk, aangezien ik de stekker in dezelfde stekkerdoos heb gedaan.

Kan iemand mij helpen? Ik vrees dat ik (alweer) mijn Wii moet terugbrengen naar de winkel :(

Dan zou ik graag willen weten wat ik verkeerd heb gedaan.

Vaak zijn de originele adapters slecht en snel kapot.
Kan je hierop de spanning nameten?

Ik weet het niet zeker, hoe kan ik dat het beste doen?

Ik was in ieder geval nog inderdaad nog wel van plan een andere, werkende adapter te ruilen om te zien of hij het dan wel doet. Dat kan ik echter niet voor het weekend doen.

neem een multimeter, stop de adapter in het stopcontact.
Meet aan de wii zijde van de adapter of je daar spanning meet. Zo niet adapter stuk, anders is de console zelf overleden.
Een nieuwe adapter(niet origineel) kost om en nabij de 20 euro, een originele is 3 á 4x zo duur.

ik heb nu precies het zelfde probleem en ben benieuwd hoe dit is afgelopen? maar kan ik kan Faleon geen bercht sturen? kan iemand mij helpen

Welkom op Helpmij.nl.:)
Graag even een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liftenin iemand zijn / haar topic. Daarbij is de topic van 2010, dus al heel lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan