Dodepixel op een nieuw 22"acer scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter SicK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SicK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Goededag!

Ik heb gisteren nieuw 22"scherm binnen gekregen en ik heb een dood pixel rechts onder in het scherm en het valt niet onder de garantie :eek:

Mijn vraag is of 1 doodpixel heel erg word het niet na een tijd groter en groter?
Ik heb gelezen dat er een programma is uitgekomen om doodpixels te fixen DPT heet ie.

heeft iemand misschien daar wat meer informatie over?

Thnx!

Je hebt altijd 8 dagen de tijd om van je internet aankoop af te zien. Ik ga er dan vanuit dat je hem via internet besteld hebt of niet?

Ja ik heb hem via pcmegastore besteld.

Hun hebben mij naar een site gelinked van acer en er stond dat dood pixel niet onder de garantie valt..

Maar heeft het nog gevlogen of niet ?

Wat Raymond Bos bedoelt is dat je binnen 8 dagen zonder opgave van reden het produkt mag terugsturen. Je krijgt dan gewoon je geld terug. Dit is de wet en de verkopende partij moet zich daar aan houden.

Je hebt altijd 8 dagen de tijd om van je internet aankoop af te zien. Ik ga er dan vanuit dat je hem via internet besteld hebt of niet?

Let op! Wettelijk is het géén 8 dagen, maar 7 werkdagen voor een aankoop op afstand (telefoon of internet) met een aantal uitzonderingen (als voedsel en nog wat andere uitzonderingen!). Binnen dat termijn moet je aangegeven hebben aan de leverancier/webshop dat je het product wilt terugsturen!

voor meer info: http://www.eccbelgie.be/upload/downloads/kopen_op_internet_internet_nl_lageres(1).pdf

Laatst bewerkt:
Ja.
Dat snap ik.
Maar ik heb het over doodpixel.. Heeft het nog gevolgen. Bijvoorbeeld: dat het na een tijdtje groter word of zo.

Ik probeer het nog even met dat programma te fixen als het niet lukt stuur ik hem terug.

Hm...ik denk dat je het goed leest hoor.

Toch maar een belletje naar Acer dan?

Overigens, ik zou niet weten hoe een software programma zo'n hardware probleem op kan lossen als een pixel die niet oplicht??

Hoi,

Dat denk ik ook dat dat niet gaat lukkken met een software programma maar wie weet leer ik nog wat.

Modag

Laatst bewerkt:
zo'n programma repareert het probleem niet maar lost het waarschijnlijk softwarematig op, door zo'n dode pixel anders aan te sturen zodat de kleuren wel correct weergegeven worden.
ik zal gewoon het product retourneren en een ander mooie 22" breedbeeld halen... bijvoorbeeld op http://www.micro-mail.nl/ hebben ze viewsonic schermen die ik zelf al tijden gebruik en verkoop (via reseller programma) ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden en ze staan ook goed aangeschreven bijvoorbeeld hier op tweakers: http://tweakers.net/shopreview/6562/micro-mail-zeewolde-bv.html

Bedankt voor de naam van het programma, op http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=74533 is het te downloaden en daar staat meer over de werking. Een kleine rechthoek onderwerpt een pixel aan een bad van wisselende kleuren - dat het helpt is niet helemaal bevestigd. Verder kan het programma Pixels testen, wat dat ook mag inhouden.

De meeste dode pixels verschijnen binnen een paar dagen en zijn er nog niet als de monitor in gebruik wordt genomen. Ik laat mijn monitor dus zoveel mogelijk werken na de aankoop en koop tegelijk altijd bij een winkel waar terugbrengen geen probleem is binnen een paar dagen of zelfs een week.

Er verschijnen dus niet per definitie meer dode (sub)pixels na verloop van tijd maar dat kan de eerste tijd wel het geval zijn. Interessant is natuurlijk de pixelgarantie bepalingen van de fabrikant. Misschien staat dat in de handleiding. Laat de monitor zo lang werken dat je weet of er het aantal dode (sub)pixels komen dat het onder die garantie valt. Meestal blijft het bij een klein aantal. Je hoeft hem niet af te raggen en kunt die dus gerust even uit zetten maar je moet weten dat de pixels bij lichte kleuren het minst te doen hebben en bij donkere kleuren worden belast.

Enkele tips om het beeld stralend te houden: druk niet tegen het scherm aan. Bij schoonmaken nooit water gebruiken en zelfs met speciaal reinigingsmiddel moet de monitor uit staan en afgekoeld wezen.

Om dit te vermijden kan je vaak een dode-pixel garantie bijkopen zodat je je scherm altijd kan ruilen als je thuis een slechte pixel opmerkt.

Ik ben benieuwd of het programma werkt en de pixel kan repareren.

Hoi,
Of bij mycom of paradigit kopen daar kan je ten alle tijden de monitor binnen 7 dagen terug brengen zonder opgave van redenen.

Modag

Lijkt me echt onzin dat die doos dicht zou moeten zijn. Je zult de boel toch uit moeten pakken om te zien of het werkt.

En als iemand troep levert dan mag je het te allen tijde terug sturen. Het burgelijk wetboek heeft voorrang over eenzijdig vastgestelde "garantie" voorwaarden

Ron

Lijkt me echt onzin dat die doos dicht zou moeten zijn. Je zult de boel toch uit moeten pakken om te zien of het werkt.

En als iemand troep levert dan mag je het te allen tijde terug sturen. Het burgelijk wetboek heeft voorrang over eenzijdig vastgestelde "garantie" voorwaarden

Ron

Bij de winkel waar de ts zijn monitor heeeft gekocht staat dat alleen in ongeopende verpaking iets retour mag en daarbij is wel geregeld dat een tft nmonitor een aantal dode of sub pixels mag hebben dus.

Modag

"Het is niet toegestaan om bijvoorbeeld in algemene voorwaarden de consument afstand te laten doen van de rechten die hij op grond van de Wet Koop op Afstand heeft gekregen."

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/#Bedenktijdenopzegtermijn

Uit de regeling, de jurisprudentie en de literatuur volgt dat de eis van een ongeopende verpakking in strijd is met deze wet. Wél kan de verkopende partij kosten berekenen, zowiezo redelijke administratiekosten. Het product moet geen gebruikssporen hebben maar mag natuurlijk wel aangezet zijn geweest. Controleer het anders door te Googelen op "koop op afstand." Je moet trouwens dan zelf de verzendkosten betalen en ik zou het dan ook verzekeren want die postbezorgers zijn, net nu, in een niet al te best humeur. Zeer terecht dat je denkt over terugbrengen. Je weet uiteindelijk niets over dit bedrijf of de zaken die zij doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan