• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doelpunten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Als verschillende deelnemers voorspellingen invullen voor een voetbal wedstrijd, en hun uitslag correct= waar, hoe kan ik dan de voor en tegen doelpunten optellen.
VB: ploeg A tegen ploeg B = 2-1 deelnemer geeft 2-1 hoe tel ik dan de voor en tegen doelpunten op
ploeg A tegen ploeg B = 1-2 deelnemer geeft 1-2 hoe tel ik dan de voor en tegen doelpunten bij voorgaande
groetjes
lode

Je vraagstelling is een beetje onduidelijk, wat wil je precies optellen? Bij 2-1, 2+1=3???

Het lijkt me dat je begint met het uit elkaar halen van de uitslag. Dus een apart veld voor de thuis- en uit spelende ploegen. Daarnaast vul je dan de werkelijke uitslag in (ook in twee velden). Vervolgens maak je een statement waarin je zegt dat wanneer bijv. velden a1 en b1 overeenkomen met d1 en e1 je de scores wilt optellen.

EDIT: en die opgetelde scores kun je ook weer bij elkaar optellen voor een totaalscore

doelpunten voor

Code:
=LINKS(A1;VIND.SPEC("-";A1)-1)

doelpunten tegen

Code:
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.SPEC("-";A1))

werkt zo ook met dubbele uitslagen bv 10-1

Niels

Je hebt in je uit leg staan dat je 2-1 invult maar er staat 2 in de ene cel een 1 in de andere cel.
Ik snap verder je voorbeeld niet.
Je hebt er toch al staan wat ze voor en tegen hebben? of wil je alles bij elkaar optellen?

Niels

In het voorbeeld heeft Piet twee juiste uitslagen ingevuld, 2-1 en 1-2 Hoe kan ik nu de voor doelpunten van wedstrijd één en twee bij elkaar tellen. Evenzo voor de tegen doelpunten. De voor moeten vier worden en de tegen twee. Bv de optelling bovenaan een kolom
Lode

Waarom moet voor 4 worden er zijn er toch maar 3 voor gescoord?

Niels

De uitslagen zijn 1-2 en 2-1 En Piet heeft toch 1-2 en 2-1 ingevuld. Dus heeft hij toch 4 doelpunten voor en 2 doelpunten tegen ingevuld
Is dat mogelijk om beide apart in een cel samen te tellen.
Lode

Ik snap er niks meer van
2-1 en 1-2 zijn toch 3 doelpunten voor en 3 tegen?

Niels

En Piet heeft toch 1-2 en 2-1 ingevuld

1-2 betekend 1 voor en 2 tegen
2-1 betekend 2 voor en 1 tegen

Dan is het toch gewoon 3 voor en 3 tegen.

Maar het zijn 4 verschillende teams
Je kunt dat dan toch niet zomaar optellen?

@Popipipo

Gelukkig ben ik niet de enige die het niet snapt

Niels

De uitslag in match één is 1 - 2 , dan heb je één doelpunt tegen en twee voor, vermits Piet ook 1 - 2 heeft ingevuld
De uitslag in match twee is 2 - 1 , dan heb je toch twee doelpunten voor en één tegen,vermits Piet ook 2 - 1 heeft ingevuld
Lode

2-1 is toch niet hetzelfde als 1-2 je kunt de voor en tegen toch niet van de grootste score nemen.
2-1 betekend 2 goals voor 1 tegen
1-2 betekend 1 voor 2 tegen

Niels

Ik vind dit een kromme redenatie maar begrijp nu wat je bedoelt.
Doelpunten 'voor' betekend naar mijn mening het aantal doelpunt dat de thuis spelende club (eerst genoemde) heeft gemaakt.
Doelpunten 'tegen' betekend naar mijn mening het aantal doelpunt dat de uit spelende club (tweede genoemd) heeft gemaakt.

Je bedoelt eigenlijk de uitslag is gelijk en niet het aantal doelpunten voor en tegen zijn gelijk.

Het gaat hem hier over de doelpunten voor de deelnemer. DE deelnemer geeft 1 - 2 en de uitslag is ook 1 -2 dan heeft hij twee doelpunten voor en één tegen
Hetzelfde geld voor een ploeg vb Polen - Griekenland = 1 -2 heeft Griekenland twee doelpunten voor en één tegen
Griekenland - Polen = 1- 2 heeft Griekenland twee tegen en één voor
Voor heeft niets te maken met vooraan staan en tegen niet op de tweede plaats.
Het gaat volgens de uitslag is en hoe je die hebt ingevuld.
Lode

En dan is de moeilijkheid , om zowel de doelpunten op te tellen die zowel in de eerste kolom staan plus die van de tweede kolom.
vb 1 -2 en 2 - 1 en de deelnemer vult dat ook zo in dan moet het cijfer van de eerste kolom bij het cijfer van de tweede opgeteld worden en vice versa.
Lode

??????????????????????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????????????????????

Zo duidelijk vind ik het.
Misschien een voorbeeld bestandje uploaden

Beste Lode2008 ;)

Na 17 posten nog geen enkele persoon die dit begrijpt :confused:

Op deze site zijn er in het verleden al vele topics gemaakt over voetbal en rangschikkingen.
Dus je kan eventueel eens zoeken :D :p

In mijn bijlage waar ik dit bestandje verwerkt hebt voor iemand kan jij misschien je gading vinden.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Ik doe nog een laatste poging om duidelijkheid te krijgen.
Leg nou eens uit hoe je er bijkomt dat Jan 2 doelpunten voor heeft en Piet 4.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan