• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doelpunten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel Beste Niels
Door het feit dat jan twee wedstrijden heet gegevens waarin hij telekens een verlies en een winst van 2-1 en 1-2 heeft gespeeld , heeft hij toch maar twee doelpunten gescoord en heft hij er vier binnengekregen. en Piet heeft bij zijn twee wedstrijden met 1-2 en 2-1 gewonnen en heeft dus 4maal gesoord en er twee binnegekregen.
Mocht het niet goed overkomen wat ik bedoel dan mag alles blijven zoals het is.
vb Als ik Lode zeg dat Ajax thuis wint 5 - 1 van Twente dan heb ik toch vijf maal gescoord (voo) en er één (tegen) binnengekregen
en als ik Lode zeg dat Feyenoord op Roda verliest met 2-6 dan heb ik er toch 6 binnengekregen (tegen) en 2 gescoord (voor).
Groetjes
Lode

Hoe weet je nou alleen afgaand op de score wat gewonnen en wat verloren is of anders gezegd wat uit en wat thuis is.

Niels

Als je het programma van het EK beziet dan weet je op voorhand wie thuis en wie uit speelt
vb POL - GRIEK; RUS - TSJ; GRIEK - TSJ; POL - RUS; TSJ - POL; GRIEK - RUS; DE EERSTGENOEMD SPEELT DUS ALTIJD THUIS, en de tweede genoemde uit
Groetjes
Lode

En wat heeft dan dan met Jan en Piet te maken.
Dan kom ik nog steeds bij beide op 3 goals voor en 3 goals tegen.

Niels

Als Polen - Griekenland 2 - 1 speelt en ik zet 2 - 1 dan heb ik gewonnen gegeven (vb 3 punten) en heb ik twee goals voor en één tegen. Had ik nu 1 - 2 ingevuld dan heb ik geen punten, maar krijg ik één goal voor en twee tegen. Zo kan je op het einde bv gelijke punten halen met iemand anders maar meer goals voor hebben dan een andere met evenveel punten.
Dank voor jullie hulp en ga ik eens proberen of ik iets heb aan het voorbeeld dat Danny147 gegeven heeft
Lode

Ajax Twente wordt 5-1

Als ik Lode zeg dat Ajax thuis wint 5 - 1 van Twente dan heb ik toch vijf maal gescoord (voo) en er één (tegen) binnengekregen
Als ik willem zegt dat twente met 5-1 verliest van ajax
Heb ik dan 1 maal gescoord en 5 binnen gekregen?

We zeggen in principe het zelfde maar krijgen andere punten.

Ja zo is het. Als jij zegt dat Twente thuis verliest van Ajax met 1 - 5, maar dan staan die vijf goals in de kolom D. En als jij weer zegt dat Twente op Ajax verliest weer met 5 -1 dan heb jij weer vijf goals binnen, tegen, maar daan staan ze in kolom C. En dat is nu het moeilijke eraan om die voor goals voor AJAX (10 voor) die in twee verschillende kolommen staan op te tellen. Evenzo voor Twente (10 tegen). Kan je die optellen door middel van een kruistabel of met een formule, of weet ik veel.
Lode

Conclusie van het verhaal wat mij betreft:
Praat niet over wie van wie wint maar vergelijk gewoon 2 uitslagen met elkaar.
De wedstrijd is gewoon Ajax - Twente
De doelpunten van Ajax staan in kolom C en van Twente in kolom D

Jij hebt de uitslagen in Kolom E en kolom F gezet
Vergelijk kolom E met kolom C en
vergelijk kolom F met kolom D

Dat is juist, maar het gaat om de deelnemer(s) die de voorspellingen invullen en voor hen is het dan wel belangrijk. Of de thuisploeg wint of verliest.

Ajax - Twnete = 3 - 1 , deelnemer zet 3 - 1 = 3 punten en 3 goals ( kolom D ) voor en 1 tegen (vb kolom E)
Twente - Ajax = 3 - 6 , deelnemer zet 3 - 6 = 3 punten en 6 goals ( kolom E ) voor en 3 tegen ( kolom D)
En dat is de moeilijkheid. Zowel moeten er goals opgeteld worden in kolom D en E afhankelijk wat de deelnemer invult.
Mocht het n iet duidelijk zijn, dan houden we alles zoals het is
Lode

Zou je het dan zo willen?????????

Bijlagen

Sorry maar jou logica ontgaat me nu echt.

Er staat nu in L10:M11

3 1
6 3

Maar waarom zou er niet moeten staan:
1 3
3 6

de uitslag van die twee wedstrijden is toch 3 - 1 en 3 - 6 en ik heb ze beide zo staan
Dus is de eerste match zijn mijn 3 goals VOOR en 1 TEGEN
Bij de tweede match zijn de 6 goals ook VOOR en de 3 TEGEN
Maar in de eerste match staan de 3 goals VOOR in kolom G en de 1 goal TEGEN in kolom H
In de tweede match staan de 6 goals VOOR in kolom H en de 3 goals TEGEN in G
Dus moeten ergens de goals VOOR in de verschillende kolommen in één cel ergens opgeteld worden
Hetzelfde voor de goals TEGEN in de twee kolommen ook ergens in één cel opgeteld worden.
Lode:)

INDERDAAD, DIT IS WAT IK ZOEK...... HARTELIJKE DANK. HARTELIJKE DANK
Dit was een moeilijke bevalling. BEDANKT
Groetjes
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan