doet hij wel of doet hij het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaghetti

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
Goede morgen,

Ik heb het volgende probleem:
op mijn PC heb ik win 98 geinstallerde en geupdate.
Ook een usb adsl modem van zonnet is succesvol geinstalleerd.
Als ik de USB modem inschakelt hij geeft aan dat de verbinding beschikbaar is. En nu komt het: als ik vervolgt internet explorer of outlook express inschakelt heb ik niet direct verbinding. Wel na een tijdje die varieert tussen 2 en 20 minuten. Als ik eenmaal verbinding heb dan blijft het ook goed functioneren. Als ik nu de modem uitschakelt en daarna weer inschakel doet hij gewoon weer.
De probleem komt terug als ik de pc weer opstart.
A.u.b. is er iemand die mij kan helpen ?

Wat is de melding die je krijgt van internet explorer / outlook express (omdat je zegt "Wel na een tijdje die varieert tussen 2 en 20 minuten").

Ik gebruik ook Windows 98 (SE) en ik heb sinds twee jaar een abonnement bij Zonnet (nu Versatel).
Gedurende die tijd heb ik ook een ADSL USB modem gebruikt.
Dit heeft nooit helemaal goed gewerkt. Het probleem dat jij beschrijft deed zich ook regelmatig voor.
Een noodoplossing hiervoor, waardoor je niet zo lang hoeft te wachten, is de volgende: ga naar Start > Uitvoeren, typ winipcfg en klik op OK.
Het venster IP-configuratie verschijnt.
Selecteer ADSL USB Network Adapter, klik op Alle vrijgeven en vervolgens op Alle vernieuwen.
Na sluiten van het venster kun je dan waarschijnlijk direct verbinding maken.
Helaas zul je dit na elke opstart even moeten doen.
Via de klantenservice van Zonnet/Versatel heb ik dit probleem definitief proberen op te lossen, maar dat is nooit gelukt.
Andere instellingen in Configuratiescherm > Netwerk, andere drivers voor het modem, andere drivers voor de USB-poorten, winsock-fix, andere firewall, firewall uitschakelen, andere virusscanner etc. etc. - het hielp allemaal niets.
Een ADSL USB-verbinding onder Win98 blijkt gewoon niet stabiel te krijgen.
Uiteindelijk raadde iemand me aan een ethernetmodem i.p.v. een USB-modem te gebruiken.
Dat ethernetmodem heb ik gisteren geïnstalleerd en de verbinding is nu rotsvast.
Zo'n modem kost rond de € 50,-. Daarnaast heb je nog een netwerkkaart nodig die je ongeveer € 10,- kost.

(Je titel voor deze vraag is overigens goed gekozen; dat was inderdaad altijd de vraag na opstarten. :))

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik las overigens op het Versatel-forum dat iemand met het zelfde probleem zijn E-tech ADSL USB modem via Versatel kosteloos heeft kunnen omruilen voor een ethernetmodem.
Schrijf ze dus eens een mailtje (klantenservice@versatel.nl) en vraag of je je modem kunt ruilen.

Guus.

Guus,

Ik weet niet hoe ik u kan bedanken voor u advies. ik ga vanavond proberen. Ik ga ook een e-mail versturen naar versatel.

Ik laat u weten als ik een nieuwe modem kan krijgen.

m.v.g. Bob

Het ethernetmodem blijkt nóg een paar extra voordelen te hebben:
Met enige regelmaat (zo'n drie à vier keer per dag) moest ik Internet Explorer afsluiten omdat er fouten optraden.
Die fouten werden waarschijnlijk ook door het USB modem veroorzaakt, want ze doen zich nu niet meer voor.
Daarnaast valt het me op dat pagina's sneller laden en wisselen met dit modem.

Guus.

USB-tje snel wegdoen en een ethernetmodem aanschaffen.

U ook bedankt voor uw advies, morgen ga ik eentje kopen. Prettige week einde aan iedereen die reageerd heeft op mijn probleem.

Arrivederci !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan