domein bestaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAley

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
274
Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:

Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.


Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.

Dit krijg ik wanneer ik mijn laptop wil opstarten, gisteren deed hij het nog, en ik heb deze normaal afgesloten.
Op geen enkele account staat een wachtwoord, maar altijd zegt hij dit. Ook in veilige modus krijg ik deze melding.

Enig idee?
 
natuurlijk is de eerste vraag zit je netwerk kabel er goed in? of heeft u een verbinding draadloos? hebben andere gebruikers hier ook last van of alleen u? is het domein wel bereikbaar? waar gaat het hier over een netwerk van een bedrijf of een thuis domein??
als het een bedrijf is neem dan contact op met de systeembeheerder of helpdesk.
 
Meer info!

= Draadloos of bedraad? Fysiek in orde?
= Thuisnetwerk of professioneel?
= Is er wel sprake van een domein?
= Kunnen andere gebruikers wel aanmelden?
= Kunnen andere computers wel aanmelden?
 
Er is geen sprake van een domein op de computer, al komt deze melding er wel op.
De computer is wel bekabeld verbonden met het internet.

Het internet werkt alleszins want ik heb daarnet eens geprobeerd met een windows live cd.
 
Een Windows Live CD??? Zelf gemaakt dan neem ik aan?

De laptop heeft wel in een domein gezeten?
Klik bij het aanmeldscherm eens op DETAILS en verander de domeinnaam in ""lokale computernaam" (deze computer)"
xp-logon.png
 
als deze computer niet in een domein zit dan zou ik deze verwijderen.
dit doet u:
1 eigenschappen van deze computer
2 tabblad computernaam
3 wijzigen aan klikken
4 lid van werkgroep
5 ok
 
als deze computer niet in een domein zit dan zou ik deze verwijderen.
dit doet u:
1 eigenschappen van deze computer
2 tabblad computernaam
3 wijzigen aan klikken
4 lid van werkgroep
5 ok

Moet ie eerst in zn computer kunnen komen :).
 
ja maar dat moet lukken als hij goed naar jou geluisterd heeft :rolleyes:
 
Over de windows live cd wens ik niet uit te wijden om mij aan de regels te houden. (Hierbij heeft u waarschijnlijk al uw antwoord)

Nu, dat uitschuifmenuutje dat ik op uw foto zie is bij mij nergens te bespeuren. Zie foto.

login.jpg


Het betreft hier wel een Home Edition computer, geen idee of dit iets daarmee te maken kan hebben.
 
Nu, dat uitschuifmenuutje dat ik op uw foto zie is bij mij nergens te bespeuren. Zie foto.

Het betreft hier wel een Home Edition computer, geen idee of dit iets daarmee te maken kan hebben.
XP-home kan helemaal geen domein joinen, die functie zit er niet in. Er zit iets goed door de war daar.
 
Over de windows live cd wens ik niet uit te wijden om mij aan de regels te houden. (Hierbij heeft u waarschijnlijk al uw antwoord)

Nu, dat uitschuifmenuutje dat ik op uw foto zie is bij mij nergens te bespeuren. Zie foto.

login.jpg


Het betreft hier wel een Home Edition computer, geen idee of dit iets daarmee te maken kan hebben.
En als je hier inlogt krijg je letterlijk de melding dat het domein niet beschikbaar is?
 
Ja, dan krijg ik letterlijk deze melding:

Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:

Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.


Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.
 
Jij hebt serieuze problemen :).
Ondanks het feit dat XP Home wel domeinondersteuning aan boord heeft is er geen enkele ondersteunde methode om deze boven water te halen.

Heb je de mogelijkheid om je XP installatie te herstellen met je CD?
 
Ik heb helaas geen CD van deze laptop, dus die mogelijkheid zit er niet in. Wel heb ik een cd van de Pro versie, maar ik betwijfel dat herstellen met die cd kan werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan