Domein check script + link

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirmokiem

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
62
Geachte forum bezoeker,

Ik ben opzoek naar een domein check script voor op mijn website. Ik heb al enkele scripts van het internet geprobeerd zoals Matts, MRWhois e.a. maar ik stuit op het probleem dat zij een WHOIS command uitvoeren naar SIDN (waardoor er maar max 15 aanvragen per ip mogelijk zijn). Ik zoek een script met de volgende eisen:

- Stuurt een IS-functie naar SIDN
- Mogelijk voor .com .net .org .eu en .nl (evt optie om meerdere toe te voegen)
- Mogelijkheid link te plaatsen. BV als een domein vrij is "link naar bestellen.html", is een site bezet dan "verhuizen.html".

De script dient enkel aan te geven of een domeinnaam geregistreerd of vrij staat. Een complete WHOIS output is niet noodzakelijk.
 
Volgens mij kunt je daar eenvoudig de functie gethostbyname() voor gebruiken.

Als ie wat vindt bestaat het domein, zo niet is het nog vrij :)
 
Harteljk dank voor uw reactie.

Ik ben echter opzoek naar een script dat echt een verzoek indient bij de whois server om te kijken of het domeinnaam daadwerkelijk geregistreerd staat. De extensies werken vrij goed, enkel krijg ik bij .NL domeinnamen te zien dat het domein bezet is, daar deze nog vrij is. Dit komt door het aantal maximum whois request SIDN toelaat per IP. Daarom zoek ik ook een script waar er dmv een IS-functie wordt gekeken bij SIDN of een domein vrij is en overige domeinen op de normale manier worden bekeken.

Iemand idee?
 
Deze maken gebruik van DNS systeem om te kijken of er een IP hangt aan het domein.

Dat is niet mijn bedoeling.

Ik zoek: Een script die echt een check doet in het register van een whois server. Echter met de IS functie voor .nl domeinnamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan