domein naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin2000

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2000
Een bedrijf heeft een nieuwe site voor ons gemaakt. De site had de domein naam van de server, maar is gisteren overgezet met DNS (?) Het forum verspringt nu van de ene op de andere domein naam en ik vroeg me af of dat komt doordat het forum in configuratie nog steeds op de oude naam staat?

Kan ik in 'general admin' > configuration > domain name gewoon de nieuwe naam invullen of werkt het forum dan niet meer? (Ik wil niets verzieken lol!)

Het is de nieuwste versie van PHP BB...

Thanks!

Neem voor alle zekerheid een backup van phpbb_config_* tabellen, maar dit moet je idd zo wijzigen.

OK....ik heb de domeinnaam veranderd, hij deed het helemaal niet meer, ik heb het toen terugveranderd, en nu is het forum wel terug, maar je kunt niet meer inloggen en ik kan als admin niets meer doen. Ik heb wel een back-up gemaakt, maar ik weet niet hoe ik die moet 'restoren'...

Tips? (please lol!)
x

Oei, wat zou er verkeerd zijn gelopen...

Bon, ik hoop dat je aan de database kan via phpmyadmin? Of soms langs de cpanel van de hosting

Daar kan je de tabellen benaderen rechtstreeks. Ga naar tabel: pnpbb_config (prefix kan anders zijn)

Klik verkennen, want nu zie je een structuur.

Klik onderaan op de > totdat je de waarde server_name vindt en wijzig deze terug.

Succes

Hoi,

Ik kan niet bij mijn database, maar ik heb het inmiddels wel terug kunnen veranderen met een 'cookies' download van phpbb. Misschien moet ik het maar even zo laten en maandag de host mailen. Bedankt voor het advies!

Karin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan