Domeincontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davano

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Berichten
10
Hallo ik kan geen verbinding maken met mijn domein. Ik zal even uit leggen hoe de op set bij mijn thuis is. Het internet komt binnen om de modem, het is dan aangesloten op een router die DHCP heeft. Nu gaat er van de router een kabel naar mijn gewoone pc (waar ik nu achter zit) en één kabel naar mijn server, hier heb ik windows server 2003 op staan. De router deelt IP adressen uit van 192.168.10.100 tot 192.168.10.149, nu zitten er in de server 2 netwerkkaarten. Ik heb de netwerkkaart die op de router zit aangesloten het statische IP van 192.168.10.101 gegeven met als DNS de locale IP van de router. De netwerkkaart die het local netwerk gaat bedienen heb ik het IP 192.168.10.10 gegeven met de DNS 192.168.10.101 en alternatief 127.0.0.1. Ik heb een active directory geïnstalleerd en die ook de DNS laten installeren. Als ik nu mijn laptop met XP Pro via een switch aansluit om de locale netwerkkaart van de server, en bij de netwerkkaart van de laptop de DNS instel op de IP's 192.168.10.10 en alternatief op 192.168.10.101 krijg ik elke keer de melding, Er kan geen verbinding worden gemaakt met een domein controller in het domein ####.com controleer of de naam juist is opgegeven. En ik weet zeker dat de naam goed is. Wat doe ik fout, ik kom er echt niet uit



M.V.G Davano
 
1. Op een domeincontroller moet een vast ip-adres zijn ingesteld, en de eerste DNS-server moet zijn eigen ip-adres zijn, dus niet die van de router. Ik neem aan dat DNS is geïnstalleerd op de domeincontroller toen je Active Directory op je server hebt geïnstalleerd.
2. Op een werkstation moet óók als eerste DNS-server het ip-adres van de domeincontroller worden ingesteld. Misschien moet je dat dan in je router aanpassen (in het DHCP server-gedeelte). Evt. mag als 2de DNS-server het ip-adres van de router staan (of een ip-adres van een DNS-server van je provider).
3. Zodra je dat allemaal goed gezet hebt:
Draai nltest.exe en (vooral) netdiag.exe en dcdiag.exe /v op de domeincontroller, voor het testen op mogelijke DNS- en andere problemen die er dan nog kunnen zijn.
Zijn onderdeel van de Support Tools (SUPTOOLS.MSI), die je kunt installeren vanaf de \SUPPORT\TOOLS map op de W2003 cd.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de reactie Tijs. Ik kan mij nu wel aanmelden. Heb nu bij de netwerkkaart die de LAN bedient als DNS zijn eigen IP en de IP van de netwerkkaart waar het internet op binnen komt. En bij die van het internet de DNS zijn eigen IP en die van de router.



M.V.G Davano
 
Mooi dat het gelukt is! :)

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan