domeinnaam doorlinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb een domeinnaam "domeinx.nl "bij provide x lopen. deze wil ik laten verwijzen naar provider y in de vorm van subdomein.domeiny.nl. dit werkt inmiddels via een doorverwijzing. echter als ik www.domeinx.nl in de browser type dat vind hij de site niet. ik kan geen sudomein doorverwijzen en www ziet hij als subdomein. hoe kan ik zorgen dat www.domeinx.nl uitkomt bij subdomein.domeiny.nl

Heb je geen hosting bij Provider X? Dan kan je daar toch met PHP een location-header plaatsen? Of met .htaccess alles doorsturen?

nee ik heb geen hosting bij x.

ik had eerste een doorlink van www.domeinx.nl naar subdomein.domeiny.nl wat niet werkte. tot ik bedacht dat ik www.domeinx.nl ook doorkan verwijzen naar domeinx.nl welke weer doorverwijst naar sudomein.domeiny.nl. het werkt nu dus

Wellicht ten overvloede.

Maar je kan hiervoor een CNAME gebruiken, dan hoef je niet 2x door te verwijzen.
Een CNAME is een DNS record.

Je kan dan zowel www.domeinx.nl als domeinx.nl doorverwijzen met een CNAME naar subdomein.domeiny.nl.
Hiervoor heb je wel DNS beheer nodig, maar aangezien je geen hosting hebt, ga ik ervan uit dat je wel DNS beheer hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan