Domeinnaam en van Mambo naar Joomla

• Onderwerp starter Onderwerp starter maartenf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

maartenf

De school van mijn zoon heeft een Mambo website. www.kleincollege.com.
Ooit gemaakt door een andere vader, die niet meer bereikbaar is. Ze vroegen of ik wat aanpassingen kon doen op de site. Niet weerhouden door enige kennis ben ik aan de slag gegaan.

De site klopt niet meer. Via de back-end blijkt dat ik de menuitems niet kan aanpassen (ik heb daarvoor al eerder een topic geplaatst). Op de school wisten ze ook niet wat er aan de hand kan zijn. In forums ook niet

Daarom ben ik maar gewoon helemaal opnieuw begonnen. Gegoogled, geprutst en forums bezocht en uiteindelijk een site gemaakt met Joomla. Ik heb de site nu lokaal staan en wil hem uploaden.

Maar nu kom ik op een gebied waar ik helemaal geen verstand van heb.

Als ik naar de site http://www.kleincollege.com ga, dan wordt de link http://osecur.com/klein

1. Wie of wat is osecur.com? Is dat de host?
2. Als ik een nieuwe site wil maken hoe krijg ik dan de domeinnaam kleincollege.com?

Dus: kan ik de huidige site uit de lucht halen en een nieuwe maken met dezelfde domeinnaam?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bent u helemaal opnieuw begonnen? Heeft u alles verwijderd en zo overnieuw begonnen of heeft u een nieuw domein laten registreren bij een host. En vanuit daar opnieuw begonnen?

In het eerste geval zou u alles gewoon via de back-end kunnen uploaden met de knop "Publish".

In het tweede geval moet u simpelweg naar een host en een nieuw domein laten registreren. Een host is bijvoorbeeld www.servage.net .

Dus als u dezelfde domein naam wil dan moet u bij u oude host dat aanvragen. Ik heb geen ervaring met het veranderen van een domein naam naar een andere host of in die weg. Maar ze zullen u bij u oude host zeker helpen.

Ja, ik ben helemaal opnieuw begonnen. De oude site was is Mambo gemaakt. Omdat de menuitems niet meer te bewerken waren, wist ik niet wat ik moest doen.
De nieuwe site is heb ik gemaakt met Joomla. Inmiddels heb ik de site (nog lang niet af) tijdelijk neergezet op www.kleincollege.freeshostia.com

Op de school weten ze niets. Geen ftp gegevens, wat osecur.com is, waar ze het domein hebben geregistreerd en of ze daarvoor betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan