Domeinnaam gewijzigd / niet meer inloggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter248

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Hallo,

In een "niet zo slimme actie" heb ik de domeinnaam op mijn laptop uitgevinkt en daarvoor in de plaats de werkgroep aangevinkt en die ingevuld. Tja, daarna komt de melding om de laptop opnieuw op te starten. Ik krijg dan wel een inlogscherm maar kan daar alleen een naam en wachtwoord invullen. En alle mogelijke combinaties werken niet meer...

Iemand nog tips hoe dit op te lossen zonder direct naar de helpdesk te gaan?

Ahum... Of is het misschien op te lossen met een Knoppix cd???

Tips?

Weet je de administrator inlog niet? ( de 1e inlog tijdens installatie van windows )
Kan zijn dat het gewoon "Administrator" is zonder wachtwoord.

Laptop van het werk?

Tijdens de installatie hebben zij dan een wachtwoord op het lokale admin account gezet. Lijkt me dan niet handig dat je zelf aan het klooien gaat (tenminste als dit inderdaad een werk laptop is)

Laptop van het werk?

Tijdens de installatie hebben zij dan een wachtwoord op het lokale admin account gezet. Lijkt me dan niet handig dat je zelf aan het klooien gaat (tenminste als dit inderdaad een werk laptop is)

Klopt. Het lokale admin account is uitgeschakeld. Tja, "klooien" moet je natuurlijk nooit doen, maar een beetje nieuwsgierigheid is toch niet slecht?

Maar ik ga morgen maar eens naar de helpdesk :-(

Klopt. Het lokale admin account is uitgeschakeld. Tja, "klooien" moet je natuurlijk nooit doen, maar een beetje nieuwsgierigheid is toch niet slecht?

Maar ik ga morgen maar eens naar de helpdesk :-(

Excuses voor de late reactie...

De helpdesk heeft het probleem opgelost. Helaas was het terugzetten van een image noodzakelijk. Zelfs met behulp van alle beschikbare passwordtools lukte het niet om het administrator account te heractiveren.

Na het terugzetten van het image werkt alles weer zoals vanouds. De helpdesk vertelde wel dat het probleem van het wijzigen van de werkgroep ongeveer twee, drie keer per maand voorkwam. Gelukkig werkten de passwordtools e.d. altijd wel. Mijn situatie hadden ze nog nooit meegemaakt.

Op aanraden van mij is men dan toch gaan zoeken naar mogelijkheden om het wijzigen van de domeinnaam door de gebruiker af te schermen. Hopelijk komt het in de toekomst voor onze helpdesk dan ook niet meer voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan