domeinnaam in gerecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dan behoorlijk oneerlijk.

Ik zou zeggen de eerst die maalt, als je het dan toch wil hebben dan moet die ander maar iets beters bieden of een alternatief geven.

In dit geval als ik de gemeente dan was zou ik zeggen je mag op onze kosten een .com/.be domein claimen.

Kan dit ook in het geval dat het bedrijf nog niet bestaat. Of is het wel zo de eerste die de naam verzint heeft het recht?

Geplaatst door Olav
Stel dat een bedrijf nog geen domein heeft geregistreerd en ik zal dat domein registreren en daar mijn website op zetten, dan heb ik waarschijnlijk binnen de korste keren een probleem.
Zeg ik ga naar dot.tk en ik wil daar microsoft.tk registreren, dan kan dat al niet.
Op zich hoeft er geen probleem te zijn als dat bedrijf geen merk gedeponeerd heeft. Dat een rechter daar anders over kan denken, dat kan weer wel. Maar dan zal dat bedrijf dus wel een procedure moeten opstarten. Microsoft is daarentegen een gedeponeerd merk en dus zul je problemen krijgen met de domeinnaam microsoft.tk
Geplaatst door PC-fre@k

Ik zou zeggen de eerst die maalt, als je het dan toch wil hebben dan moet die ander maar iets beters bieden of een alternatief geven.
Dit is de regel die in NL wordt gehanteerd:
Is de gewenste .nl-domeinnaam nog beschikbaar?
Een .nl-domeinnaam kan slechts één keer uitgegeven worden. De uitgifte vindt plaats op basis van het principe “wie het eerst komt die het eerst maalt”.
<knip>
Wanneer een bepaalde domeinnaam vrij is, betekent dat niet automatisch dat u door het registreren van deze .nl-domeinnaam geen inbreuk op rechten van derden zou kunnen maken. U dient zich er altijd van te vergewissen of u met de registratie van een bepaalde .nl-domeinnaam geen inbreuk op de rechten van derden maakt.
Bron

Laatst bewerkt:
Geplaatst door headout

Microsoft is daarentegen een gedeponeerd merk en dus zul je problemen krijgen met de domeinnaam microsoft.tk

Ik bedoelde met "dat je Microsoft op dot.tk niet kan registreren" dat dot.tk deze registratie heeft geblokkeerd en enkel alleen aanbiedt aan Microsoft.
Domain name registration
Your domain name: MICROSOFT.TK

You have selected a special domain name. This domain name is reserved for the organization which holds the trademark rights for this name. Dot TK has reserved the trademark domain names for most Fortune 500 companies.
bron

Ander voorbeeld is Tefal. Tefal zou je wel kunnen registreren op dot.tk. Echter Tefal is bij mijn weten nog steeds een bestaand bedrijf met een geregistreerd merknaam. Zou ik dus Tefal.tk registreren weet ik dat ik daarmee mogelijk problemen kan krijgen.

Olav

Er borreld nog een vraag bij mij boven:

Indien een "concurrent" een soortgelijke domeinnaam opent terwijl hun naam absoluut niks met hunzelf te maken hebben, is dat dan toegestaan?

Dus bijv ik claim helpmij.com (oid) (is een niet gedeponeerd merk/bedrijf - ast wel zo is nu ff niet :P)

Ben ik dan strafbaar ofzo? Of heeft helpmij hier geen enkele inspraak op?

3 mei 2004

De zaak is vanochtend gepleit. (ik was er persoonlijk niet bij)
Nu is het nog wachten op de uitspraak van de rechter. Die zal er in de komende weken komen.

Ik wacht alvast af wat het antwoord zal zijn alsook de betreffende journalist van het nieuwsblad zal hier opnieuw aandacht aan besteden.

de beslissing is gevallen !!!

Beste mensen van het helpmij forum , ik heb de zaak gewonnen en zowel mijn website als de domeinnaam blijft !!!!
Het koste veel tijd en energie maar ik ben blij dat het achter de rug is.

HA!

en nu de opgelopen schade even laten berekenen en eisen :)

Gefeliciteerd! Fijn om te weten dat je dit gewonnen hebt. Gaat de tegenpartij nog in beroep?

uw vraag

Ja de tegenpartij kan in beroep gaan, het is zinloos maar aan de andere kant betalen ze hun(dure advocaten bureau ) via het geld van de overheid , dus het is m.a.w. de bevolking, die mee betaald... als de opdrachtgever niks uit zijn zak moet betalen zit de kans er wel in dat ze dit zullen overwegen.

Ik hou jullie alvast op de hoogte ...

Het is absoluut een succes volle overwinning daar de tegenpartij ook de indruk had van wij zijn overheid dus wij winnen wat je ook maar doet.

Leve de vrijheid...

bedankt voor alle felicitaties

In bijlage de brief van de tegenpartij.

Bijlagen

• blad1rechtzaak.jpg
    blad1rechtzaak.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 37
Gefeliciteer Eric.
Nu maar hopen dat ze niet in hoger beroep gaan.:confused:

bijlage

In bijlage zie je wat ze allemaal tegen mij hadden, het is een foto bestand (niet in word ) eventueel opslaan en bekijken in foto editor

Bijlagen

• blad3gerecht.gif
    blad3gerecht.gif
    67,2 KB · Weergaven: 65
Na het lezen van de eisen, begin ik ook benieuwd te worden naar het antwoord van de rechter, welke redenering hij geeft. :thumb:
Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan