Domeinnamen in ip forward gebruiken van mijn router

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hoi,

ik wil met een router domeinnamen filteren en naar het juiste interne ip doorsturen. De bedoeling is dat er een aantal domeinen zijn gekoppeld aan 2 servertjes die in mijn lokale netwerk verblijven. De domeinnamen zijn met een A record aan mijn kabel ip adres gekoppeld en al het verkeer komt op poort 80 binnen. Vervolgens loods ik via mijn router al dat verkeer naar server 1. Dat gaat nog goed. Echter nu moet server 2 ook gaan draaien en ook die moet via poort 80 bereikbaar worden. Echter deze wordt aangeroepen met een andere domeinnaam die ook met een A record aan het kabel ip adres wordt gekoppeld.

Nu is het probleem dat beide op poort 80 aankloppen en mijn router (Vigor 2200) geen verschil ziet. Nu heb ik begrepen dat een ISA server dit kan afhandelen. Die herkent de namen waarop de gebruiker het ip heeft benaderd en die kan dan beslissen naar welke server de gebruiker gestuurd moet worden. Mijn vraag is of er routers bestaan die dat kunnen, ik wil liever niet een ISA server er nog bij zetten om alleen dit probleem op te lossen.

Hiervoor kan je maar 1 server gaan gebruiken.

Dit omdat je extern maar 1 IP adres hebt.

Je zult in de apache configuratie je Virtual Hosts moeten gaan maken.
Zo kan je meerdere domeinnamen via jou ip adres laten lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan