Opgelost Domeinnamen + SSL

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Ik heb 2 domeinnamen verhuist (goedkoop) maar goedkoop kan verkeerd gaan.
De 2 domeinnamen heb ik laten doorverwijzen naar.....

Helaas krijg ik nu te zien dat die website onveilig is, dus ik vraag aan de hulp of er SSL is op de domeinnaam.
Nee, SSL kan alleen wanneer je ook een hostingpakket afneemt.

Bleh. Dom toch, van mij ;)

Maar goed, ik kan wel DNS veranderen en zo, is er iets wat ik kan veranderen of doen zodat de website die bereikt moeten worden, veilig is via de doorverwijzing?

Edit: willen jullie eens kijken naar 123uniek.nl wat die aangeeft? Ik kijk nu ook weer en ik zie de melding niet meer.

https://www.123uniek.nl/ heeft hier een error, waarbij het certificaat toebehoort aan: redirectserver01.t7.internal

Verder heeft DNS weinig met SSL/TLS te maken. Dus als je een doorverwijzende URL hebt, moet die ook over een certificaat beschikken. Misschien toch maar even lering trekken en verhuizen, gezien een hostingpakket vaak duurder is. En bovendien deze partij ook niet echt met de tijd meegaat om een redirect-URL te voorzien van een certificaat.

Het is al opgelost, schreef ik al. De domeinnamen werken normaal, ik krijg geen melding dat er iets niet in de haak is. Dus wellicht te ongeduldig geweest, want DNS kan 24 uur duren.

Verder geen pakket genomen op die domeinnamen; het is echt alleen voor het doorlinken. Als ik iets meer dan 20 euro moet betalen voor een tweede domeinnaam die alleen wordt doorgelinkt, of nu 0 euro voor 1 jaar en daarna iets van 5 nog wat. Scheelt enorm in geld.
Dit gedaan vanwege de tip in mijn andere topic.

Net voor het verlopen een verhuiscode aanvragen en ergens anders als nieuwe klant registreren, maar dat doe ik niet met alle domeinnamen. Ik heb enkele domeinnamen die naar een specifieke categorie op mijn forum linken, soms om te kijken of dat domeinnaam verkeer oplevert. Ik heb ook domeinnamen waar ik eigenlijk te weinig mee doe. Dan is €0,10 voor een domeinnaam voor een jaar niet iets om wakker van te liggen.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Ik weet niet voor welk uurtarief jij werkt, maar die € 15,- prijsverschil heb je er nu al weer ruim inzitten om dit op te lossen.

Welnee, ik had meer geduld moeten hebben en dat heb ik gewoon weg niet. Klaar, opgelost.

Terug
Bovenaan Onderaan