dominante windows-viewer

Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
164
Al mijn foto’s en tekeningen wil ik geopend hebben in Paint Shop Pro en dat ging tot voor kort goed. Door een onduidelijke reden opent alles zich nu in de Windows-viewer van Windows XP. Als ik in de Verkenner naar Eigenschappen van de bestanden kijk staat er wel bij ‘Openen met’ het programma PSP geselecteerd, maar het bestand opent toch in de Windows-viewer. Ook dragen de bestanden het pictogram van PSP. Ik kan natuurlijk wel per bestand de afbeelding in PSP laten openen, maar met mijn honderden foto’s is daar geen beginnen aan. Wie weet hoe ik de eerdere situatie weer terug kan krijgen? Of hoe ik de Windows-viewer (tijdelijk) uit kan schakelen?
Groet, gabriëlle
 
Gabrielle openen met is wel goed maar het blijft niet staan dan. Je moet programma kiezen en dan dit bestand altijd openen met aanvinken. Uiteraard als je met de r muisknop op de foto klikt.
 
Dat heb ik ook gedaan, maar ook dat geeft geen blijvend effect.
 
Dat is vreemd ik heb het bij mijzelf uitgeprobeerd en daar lukt het wel.Mischien is er nog iemand anders die hiervoor een oplossing weet ?
 
Heb je al geprobeerd om systeemherstel toe te passen, zet het systeem terug naar een datum toen alles nog werkte.

groetjes speedtouch
 
Ik heb verschillende bestanden nogmaals bekeken. Soms stond er wel een vinkje en soms niet. Heb nu bij elk verschillende bestandstype een vinkje gezet bij 'dit type bestand altijd met dit programma openen'. En jazeker, het probleem is opgelost! Bedankt hoor, ik ben er erg blij mee. Groet, gabrielle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan