domme actie HD partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wetvanmurphy

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Zonder nadenken geprobeert binnen windows partitie groter te maken:

- 1 (vd 3) partities leeggemaakt
- lege partitie opgeheven
- bestaande partitie uitgebreid
- zag 1 gesplitste partities met dezelfde naam
- in de haast geconcludeerd dat het niet werkte en weggegooid
- verdween ook de andere partitie

data recovery geprobeerd, niets gevonden
ongebruikte ruimte toch maar weer toegewezen aan een schijf

diverse progs voor datarecovery maar niets lukt.

30 gig aan data kwijt! Heeft er iemand nog een goede tip?
Is het überhaupt nog mogelijk terug te halen (bvk met gratis software)

bedankt alvast

In ieder geval moet je NIETS meer met die pc doen.
Dat zal alleen maar zaken overschrijven.
Ik zal eens voor je surfen. Progjes zoals Restoration zullen hierin wel niet groot genoeg zijn.

Laatst bewerkt:
Heb jij Ontrack Easy Recovery Professional geprobeerd? Ik heb daar wel goede ervaringen mee.

Heb ook ooit zo'n 80 Gig. aan spellen e.d. mee teruggehaald inclusief complete mappen. Het was echt een succesvolle "undo"-actie.

Altijd voorzichtig met het spelen met partities en vooral zeker eerst een backup maken van je systeem.

Ik hoop voor je dat het lukt.

Ik hoor van je (wordt denk ik morgen want ik moet zo gaan slapen). :p

Veel succes :thumb:

Laatst bewerkt:
kurto004 zei:
Heb jij Ontrack Easy Recovery Professional geprobeerd? Ik heb daar wel goede ervaringen mee.

Heb ook ooit zo'n 80 Gig. aan spellen e.d. mee teruggehaald inclusief complete mappen. Het was echt een succesvolle "undo"-actie.

Altijd voorzichtig met spelen met partities en vooral zeker eerst een backup maken van je systeem.

Ik hoop voor je dat het lukt.

Ik hoor van je (wordt denk ik morgen want ik moet zo gaan slapen). :p

Veel succes :thumb:

Die is inderdaad zeer goed, maar niet gratis, tenzij......

Meschien dat dit ook kan in windows maar je zal toch wat dingen moeten aanpassen
Met df bv zie ik in linux hoe groot de harde schijf is en hoeveel plaats er nog op is.
Die grootte heb je dan nodig om de partitie opnieuw aan te maken.
Je mag de aangemaakte partitie niet formateren gewoon een paritie aanmaken zonder filesystem. Want anders is alles verloren.
In linux moet een harde schijf eerst gemount worden voor deze kan gebruikt worden.
Linux gaat niet zomaar een partitie aanslagen en denkt dat die van hem is zoals windows doet.
Maar eerlijk gezegt ik denk niet dat je veel bent met die tekst die elisa opgaf

lamp zei:

Het is wel iedere keer een succes als mensen die gebruikt hebben.
Ze komen, vragen, krijgen die Gpart te horen en melden dat het is gelukt.
Dat andere progje Ontrack is inderdaad niet freeware zag ik net.

Het ging eigenlijk eerder over die oplossing die je in een debian newsgroup hebt gevonden.
Gpart heb ik natuurlijk niets op tegen.

lamp zei:
Meschien dat dit ook kan in windows maar je zal toch wat dingen moeten aanpassen
Met df bv zie ik in linux hoe groot de harde schijf is en hoeveel plaats er nog op is.
Die grootte heb je dan nodig om de partitie opnieuw aan te maken.
Je mag de aangemaakte partitie niet formateren gewoon een paritie aanmaken zonder filesystem. Want anders is alles verloren.
In linux moet een harde schijf eerst gemount worden voor deze kan gebruikt worden.
Linux gaat niet zomaar een partitie aanslagen en denkt dat die van hem is zoals windows doet.

Mag ik reageren, ik denk dat de TS zeker niets heeft aan de uitleg over Linux. Hij werkt namelijk met windows. :(

lamp zei:
Het ging eigenlijk eerder over die oplossing die je in een debian newsgroup hebt gevonden.
Gpart heb ik natuurlijk niets op tegen.

Die Debian Newsgroep had het ook over Gpart vandaar dat ik het ben gaan opzoeken. :D

vanzwam zei:
Die is inderdaad zeer goed, maar niet gratis, tenzij......

Niet gratis nee, heel erg duur zelfs !

Tenzij er iemand is die het ooit heeft aangeschaft en bij mij een recovery kan komen doen.

wetvanmurphy zei:
Zonder nadenken geprobeert binnen windows partitie groter te maken:

- 1 (vd 3) partities leeggemaakt
- lege partitie opgeheven
- bestaande partitie uitgebreid
- zag 1 gesplitste partities met dezelfde naam
- in de haast geconcludeerd dat het niet werkte en weggegooid
- verdween ook de andere partitie

data recovery geprobeerd, niets gevonden
ongebruikte ruimte toch maar weer toegewezen aan een schijf

diverse progs voor datarecovery maar niets lukt.

30 gig aan data kwijt! Heeft er iemand nog een goede tip?
Is het überhaupt nog mogelijk terug te halen (bvk met gratis software)

bedankt alvast

Probeer het eens met het tooltje TestDisk, deze zoekt partities op de harde schijf en indien je nog weet hoe groot ze waren in eerste instantie kun je ze hiermee recoveren en het is bovendien gratis.

Hij is er in twee smaken, voor dos, voor op een opstartschijfje of voor windows, voor als je de schijf in een andere comp erbij hangt.

http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

Tip, als je schijven opnieuw wilt indelen met Partition Magic, doe dit nooit met de systeempartitie van een NT OS in windows, dit geeft altijd ( bijna ) problemen, in/onder dos werkt dit beter, of in een andere comp erbij hangen werkt ook prima, en handeling voor handeling laten uitvoeren.

Probeer het eens met het tooltje TestDiskGpart is óók gratis en heeft al heel wat mensen van hun probleem afgeholpen.
Ik zou er ook meteen goed tegenaan gaan want hoe meer je rommelt des te beroerder het wordt om nog wat te herstellen.

vanzwam zei:
Mag ik reageren, ik denk dat de TS zeker niets heeft aan de uitleg over Linux. Hij werkt namelijk met windows. :(
Lees eerst eens die tekst in die debian newsgroup je zult wat commando's tegenkomen die je als windows gebruiker niet verstaat.
Deze tekst gaat helemaal niet over gpart hij zegt dat ie gpart niet kan gebruiken. En hij een andere manier zoekt.
alles waar > voorstaat is van de vraagsteller he in die newsgroup

Elisa schreef:
Gpart kan wel werken met Windows NTFS en Fat32.
Op de download-site zie ik dat het een tar.gz-bestand is. Het zijn nl. bestandsextensies specifiek voor mac-pc's. Kun je dit programma dan ook op ms-dos- of ms-windowssystemen uitvoeren? :rolleyes:
Zo ja, hoe?

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Een beetje rare discussie als je het prima progje TestDisk kan gebruiken voor dit soort problemen.

En TotalCommander kan prima overweg met deze compressie extensies.:D

Alhoewel de TS al de ruimte opnieuw heeft ingedeeld, dus ik ben bang dat alles is overschreven.

kurto004 zei:
Elisa schreef:
Op de download-site zie ik dat het een tar.gz-bestand is. Het zijn nl. bestandsextensies specifiek voor mac-pc's. Kun je dit programma dan ook op ms-dos- of ms-windowssystemen uitvoeren? :rolleyes:
Zo ja, hoe?
Groetjes.

Als je nagaat dat ik net zoals iedereen probeer te helpen dan vind ik het niet fair om behandeld te worden met :rolleyes: :mad:
Het staat duidelijk op de site en ik denk toch niet dat ze daar gek zijn.
Bovendien heb ik toen ik aan het surfen was verschillende keren gelezen dat dit progje specifiek in dit soort problemen helpt. Als je de een na de ander gelukkig terug ziet komen met een 'gewonnen' partitie dan lijkt het me helemaal niet gek om het te proberen.

Het hoe mag je zelf gaan ontdekken ;)

Laatst bewerkt:
tar.gz is eigenlijk een linux formaatje. gz (GNU zip) en tar staat dan weer voor tape archiver.
Is nog een oude benaming van de tijd met de tapes :)
Maar dit helpt je natuurlijk niet.
Ik heb eens naar de site van elisa gekeken en volgens mij is er ook geen windows versie van gpart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan