• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Domme vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert007

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Hallo allen , ik heb weer es een 'dom' vraagje...(alhoewel men zegt dat er geen domme vragen bestaan ,is dit er toch 1)

Ik zou in de hele kolom A willen gaan kijken waar de waardes groter zijn dan 0 en deze rijen dan kopieren nr ergens ander, dat kopieren lukt me maar de moeilijk heid zit er bij mij in dat er in de kolom A ook letters en woorden voorkomen deze zouden buiten beschouwing gelaten moeten worden ..

Ik gebruik nu zoiets als
If IsNumeric(Cells(i, 1)) <> 0 Then

maar dan overloopt die de hele kolom en dat is niet wat ik moet hebben en die kopieert ook niet relevante gegevens-->dus enkel waar een 1 , 2 ,3 etc... staat

Dank u aan iedereen & alleman :rolleyes:

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt, maar wellicht dat dit je helpt:

=if(and(isnumber(A1);A1>0);A1;"")

dus de inhoud van A1 moet én een getal zijn én groter zijn dan 0, voordat er gekopieerd wordt

Een andere oplossing.
In A1 een waarde, cijfer, letter of combinatie.
In cel C1 een controle of A1 <> "" (groter of kleiner dan niets) dus gevuld met gegevens.

C1 is alleen om de formule weer te geven.

E1 krijgt een kopie van A1 als A1 gevuld is met gegevens.
Is A1 leeg, dan is E1 dus ook leeg. (of geef daar dan een alternatieve waarde).

Let op: een nul, of een spatie geldt niet dat de cel leeg is!
Om de cel leeg te krijgen, druk je op delete of backspace.
Wellicht zijn hier andere oplossingen voor.

Laatst bewerkt:
:) yep 'Verhoog' dat is exact wat ik bedoel , maar nu zou ik dit in vba code wille zette

Heb al geprobeerd

if cells(i,1) <>0(dan neemt die ook tekst)

if cells(i,1) <>0 and isnumeric(cells(i,1)) (doet hetzelfde)

Ma tis wel dat wa ik bedoel --> alleen vba :eek:

Hoi Gert,

Ik zou het splitsen:
If Isnumeric(Cells(i,1)) then
If Cells(i,1) >0 then
............
End if
End if

Waarom? gevoelsmatig.

Jeroen

Dank u Jeroen voor alweer een schitterende oplossing , ma hoe kan het dan dat dit niet werkte als ik
if cells(i,1) <> 0 and isnumeric(cells(i,1)) then
gebruikte ,enfin maakt niet uit , maar als je de reden van je fout weet dan ga je ze in de toekomst sneller ontwijken (zo leer ik makkelijker), maar maakt ni zoveel uit tis het resultaat da telt ;)

Geplaatst door Gert007
hoe kan het dan dat dit niet werkte als ik
if cells(i,1) <> 0 and isnumeric(cells(i,1)) then gebruikte
Die code is correct.
Als je macro niet doet wat hij moet doen, dan zal het dus niet aan die- (maar misschien aan een andere) regel liggen...

fra.

Ja zo dacht ik er ook over maja door aan te passen wat Jeroen zei werkt het perfect ... Dus dit topic is wat mij betreft GESLOTEN :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan