DONGEL Vodafone in het buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

westerbork

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
Die Dongel in het buitenland gebruiken is peperduur !

Is het soms mogelijk in het buitenland bij een provider daar een sim kaartje aan te schaffen en die in deze Dongel te gebruiken?

Hoi,

Afhankelijk waar je verblijft in het buitenland ... is het vaak mogelijk om - tegen betaling - gebruik te maken van draadloos internet op de lokatie waar je verblijft.
Al bekeken of dát kan?

Dat van dat draadloos internet is mij bekend.
Het gaat mij om te kunnen internetten, daar waar GEEN draadloos internet is.

gr. wout

Aangezien je niet opgeeft naar welk land je gaat kunnen we je hier natuurlijk ook niet zoveel verder helpen.
Iets anders:
Als je in Nederland draadloos internet wilt, moet je je abonneren.
Dat zal in het buitenland niet veel anders zijn, dus dat is al een deel van het antwoord op je vraag.
Verder kan je natuurlijk via Vodafone zelf een bundel nemen en dat lijkt me toch niet écht onoverkomelijk voor een tijdelijke situatie .....

http://www.vodafone.nl/mobiel_belle...ive_en_internet/mobiel_internet_op_je_laptop/

#
Voor tijdelijk gebruik van mobiel internet binnen Europa met gematigd gebruik is de Vodafone Dagbundel op Reis zeer goed aan te raden.
Kies of lees verder...De Dagbundel op Reis van Vodafone is enkel af te sluiten in combinatie met een nationaal abonnement, deze is al verkrijgbaar vanaf 19.95 euro per maand. Indien u met dit nationale abonnement (in combinatie met de Vodafone Dagbundel op Reis) in het buitenland gaat internetten dan betaalt u 14,28 euro per dag, waarvoor u 50MB per dag te besteden krijgt. Eventueel meerverbruik kost 2,38 euro per MB. Deze bundel betaalt u maximaal 14,28 dagen per maand, vanaf de 13de dag krijgt u 50 MB per dag gratis van Vodafone (meerverbruik niet bij inbegrepen). Tevens betaalt u deze bundel alleen indien u daadwerkelijk gebruik maakt van het internet. Mocht u dus geen gebruik maken van het internet in het buitenland, dan betaalt u ook niets. Mocht u deze constructie willen afnemen, kies dan voor uw nationale Vodafone abonnement via de groene bestelknop en vermeldt ;Dagbundel op Reis" bij uw bestelling.

Kies
#
2 Mocht u toch liever niet vast zitten aan een jaarabonnement, dan is prepaid een mooie keus. Vodafone is op dit gebied met 3.50 per MB het goedkoopste alternatief.
Kies of lees verder...Het prepaid pakket van Vodafone kost u eenmalig 58,31 dit is inclusief 10,- prepaid tegoed. Eventueel valt dit simpel op te waarderen via SMS of internet, ook vanuit het buitenland. Uiteraard krijgt u hierbij ook een UMTS modem waarmee u vanuit heel Europa zonder problemen kunt internetten.

Kies
#
3 Voor nog meer flexibiliteit kunt u ook een simlockvrije kaart overwegen. U kunt dan altijd in het land van bestemming een lokale prepaid-kaart ophalen en gebruik maken van lokale tarieven.
Kies of lees verder...

bron: http://www.metjelaptoponline.nl/keu..._source=3001&gclid=CJqYnvOSvKYCFQSEDgodOBvnGg

Laatst bewerkt:
als je een simlockvrije dongel hebt kun je daar een prepaid simkaart in doen van een provider in dat land.
als je van die provider een soort internet bundel kan afsluiten zoals bij bijna alle Nederlandse prepaid providers kan doen.
in Nederland is het vaak zo dat je dan ��n keer 10 euro betaalt. kan je een maand lang internetten.

als je geen simlockvrije dongel hebt kan je deze vaak unlocken met software op internet te vinden.

Mobiel internet in het buitenland

Hoi,

Ik weet niet of je inmiddels alle informatie hebt gevonden die je zocht. Voor het geval dat denk ik dat je hier nog wel de nodige informatie over mobiel internet in het buitenland kunt vinden. Er zijn onder andere flink wat tips voor slim gebruik van mobiel internet in het buitenland. Als je nog andere informatie zoekt hoor ik het graag.

Succes!

Groet, Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan