Dongel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Omdat we middenin het buitengebied wonen had ik nooit gedacht dat we ADSL konden krijgen maar het kan nu wel, Planet Internet belde me daarmee op, en na een meting bleek ADSL hier te kunnen.
Sinds dinsdag ligt er hier dus een doe-het-zelf-pakket klaar om in gebruik te nemen met een Ethernetmodem SpeedTouch 510.
Het probleem is dat mijn computer dus geen Ethernetkaart heeft, die ik kan ik er wel in laten bouwen maar over een poosje zijn we toch al van plan om een nieuwe PC aan te schaffen.

Maar een oplossing vond ik bij de Helpdesk van Planet, die wees me op het feit dat ik ook een zogenaamde "Dongel" kan nemen. (andere namen waren 'verloopstekkertje / ADSL adapter')
Ik heb allereerst geen idee wat ik me bij een Dongel moet voorstellen: maar als het goed is moet ie de Etherntmodem verbinden met de USB poort waarna de hele toko moet gaan draaien.
Kan iemand me eens wat meer info geven over dergelijke Dongels en wat er allemaal (nog meer) voor nodig is en wat zo'n ding eigenlijk kost.
De KPN adviseerde me maar naar een Primafoon zaak te gaan voor zo'n Dongel, meer info konden ze er niet over geven.

Als iemand wat info heeft: graag!
 
het makkelijkste is gewoon een ethernetkaart kopen....die dingen kosten tegenwoordig echt niets meer, je hebt al een goede voor €20.....en van het installeren moet je je ook niet al te veel voorstellen, het is echt heel simpel! het lijkt mij de beste oplossing....;)
 
ea101c.jpg

Zo iets bv.

Enige voordeel is dat je de PC niet open hoeft te maken, maar koop gewoon een ethernet kaart en zet die er in, vééél minder kans op installatie problemen, en ze kosten bijna niets, dit is bijna zeker duurder.
Je moet natuurlijk nog wel een vrij PCI slot hebben.
Neem de PC (alleen de kast) gewoon mee maar de PC winkel, ze zetten de kaart er wel voor je in als je het zelf niet aandurft, maar je kunt het ook zelf hoor.
 
Laatst bewerkt:
Dongel is een door KPN verzonnen term voor dongle, een USB-modem waarmee Internet dongel kpn gebruik gemaakt kan worden van mobiel internet. Op dit moment zijn er drie varianten beschikbaar, de 802, 804 en 820. Meer dan een dongel en een data-only-abonnement is er niet nodig om online te gaan met een laptop of minilaptop.
Wat betreft de kosten deze variëren van 20 tot 60 euro per maand.Je kunt bijvoorbeeld kijken op de KPN dongel pagina hier staat precies wat/waar en hoe duur.
Laat even weten of je hier wat aan hebt.
 
Willeme,

Allereerst welkom.

Ik denk dat het topic na 6 jaar wel opgelost is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan