Donkere beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

blesss

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
hey,

ik hen een hele ouwe beeldscherm hor, maar zodra ik een dvd afspeel op me pc, en als er in die film dan snachts is bijvoorbeeld is het bij mij heel donker dan zie ik haast alleen maar zwart, dat irriteert mij heel erg.
ik hoop dus dan ook dat jullie me kunnen uitleggen waarom het zo donker is bij mij dan... terwijl de rest zoals op internet bijvoorbeeld helemaal niet donker is..
maar sommige fotos dan wel weer dan zie ik heeel weinig.

als het nog onduidleijk is dan hoor ik het wel alvast bedankt :love:

oeps srry voor de vele spelfouten:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Even met de helderheid en vergelijkbare knopjes van je beeldscherm spelen?

Is dit altijd al zo of opeens?

Even met de helderheid en vergelijkbare knopjes van je beeldscherm spelen?

Is dit altijd al zo of opeens?

nouja aangezien dit een ouwe beeldscherm is zitten hier niet echt knopjes op mar dingen waar je aan kunt draaien en ik heb ze allemaal al op het helderst gezet en dit was altijd al zo...

Tja, ben geen expert op het gebied van beeldschermen..

Maar aangezien het al een redelijk oud beelscherm is, denk ik gewoon dat er niet meer uit te halen valt..

Ander beeldscherm in de buurt, dat je even kan testen of het daadwerkelijk aan de monitor ligt?

Tja, ben geen expert op het gebied van beeldschermen..

Maar aangezien het al een redelijk oud beelscherm is, denk ik gewoon dat er niet meer uit te halen valt..

Ander beeldscherm in de buurt, dat je even kan testen of het daadwerkelijk aan de monitor ligt?

nee niet echt de andere beelschermen hier zijn net zo oud :shocked:

maar ik vroeg me af, want ik wil al een nieuwe kopen maar miss kunnen jullie me uitleggen waar het aan ligt aan de resolutie osfow... ? waar meot ik opletten als ik een beeldscherm wil kopen om dit te voorkomen

Waar je op moet letten...

Merk :D Liefst goede, bekende merken.
Resolutie, hoe hoger de resolutie, hoe scherper het beeld.
aantal ms reactie tijd, niet echt belangrijk...het verschil tussen 8 ms en 2 ms merk je toch niet tot nauwelijks
De grootte! Maar dat is natuurlijk jouw eigen voorkeur.
Prijs, als een 20" beeldscherm van een onbekend merk 100 euro kost... Dan zit je niet goed.

Waar je op moet letten...

Merk :D Liefst goede, bekende merken.
Resolutie, hoe hoger de resolutie, hoe scherper het beeld.
aantal ms reactie tijd, niet echt belangrijk...het verschil tussen 8 ms en 2 ms merk je toch niet tot nauwelijks
De grootte! Maar dat is natuurlijk jouw eigen voorkeur.
Prijs, als een 20" beeldscherm van een onbekend merk 100 euro kost... Dan zit je niet goed.

hah ja dat had ik al door, te mooi om waar te zijn ;)
nou nog 1 vraag dan,, is de resolutie boven de 1000x1000 goed genoeg ?
want dan zag ik een beeldscherm staan voor 170euro 17inch.... en de resolutie was 1.....x1024.

1280 x 1024 :D?

Prima resolutie hoor. En Dell is ook een prima merk.

1280 x 1024 :D?

Prima resolutie hoor. En Dell is ook een prima merk.

ok als jij het zegt :P
nou in ieder geval bedankt denk dat het zo donker word omdat dit gewoon een hele ouwe beeldscherm, waarschijnlijk als ik er nu 1 koop dat ik er dan geen last van heb.
in ieder geval bedankt toppie :thumb::thumb:

ff voor de duidelijk heid dit is de beelscherm waar ik het over had

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=15977

:love::love:

Ik garandeer je natuurlijk niet of het de problemen 100% oplossen.

Maarja ouwe beeldschermen hebben natuurlijk minder kleuren, terwijl de modernere beeldschermen er miljoenen hebben.

Ik garandeer je natuurlijk niet of het de problemen 100% oplossen.

Maarja ouwe beeldschermen hebben natuurlijk minder kleuren, terwijl de modernere beeldschermen er miljoenen hebben.

hmm denk dat het is ja dat deze gewoon te weinig kleuren heeft... te donkere ofsow..:confused:

Niet te donkere, maar gewoon te weinig.

De DVD wilt dat het wordt weergegeven met bijv. 100 verschillende zwarts/zwarten (bijv. van donker naar licht), maar het beeldscherm heeft maar 10 verschillende zwarts/zwarten...dus wordt het donker :)

Je hebt nu zeker een monitor met zo'n lange achterkant?

Ik zit nu zelfs op een beeldscherm die een maximum heeft van 256 kleuren!

Laatst bewerkt:
Niet te donkere, maar gewoon te weinig.

De DVD wilt dat het wordt weergegeven met bijv. 100 verschillende zwarts/zwarten (bijv. van donker naar licht), maar het beeldscherm heeft maar 10 verschillende zwarts/zwarten...dus wordt het donker :)

Je hebt nu zeker een monitor met zo'n lange achterkant?

Ik zit nu zelfs op een beeldscherm die een maximum heeft van 256 kleuren!

haha ja lol een hele lange achter kant :rolleyes:

ik heb trouwens geen idd wat mijn max is :eek:

Waarschijnlijk 32 bit.

Rechtermuisknop op bureaublad -> tabblad instellingen/settings.

Oh, zit je op vista :p

Dan zit het inderdaad iets anders.

Tijdje geleden dat ik vista gebruikte..

Rechtermuisknop op bureuablad -> Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen -> onderaan bij resolutie wijzigen... daar zal het vast wel staan.

Oh, zit je op vista :p

Dan zit het inderdaad iets anders.

Tijdje geleden dat ik vista gebruikte..

Rechtermuisknop op bureuablad -> Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen -> onderaan bij resolutie wijzigen... daar zal het vast wel staan.

euhm ja er staat van kleuren kiezen ofsow iets... en dan staat er Hoeveelheid kleuren keizen het meeste is 32 bit :(

dat het beeld zo donker lijkt ligt niet aan het aantal kleuren, maar aan het contrast en de lichtopbrengst. Contrast is het verschil tussen zwart en wit, hoe zwarter het zwart des te hoger het contrast ratio. De beeldschermen met een vga/Dvi ingang heeben meestal 24bit kleuren, dat zijn dus 2^24 = 16,7 mln kleuren zie 32-bit color

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan