Dood Beeld ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac20

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
hoi,

ik heb hier een fujitsu siemens laptop, die het gewoon heeft gedaan, maar sinds kort lijkt hij het niet meer te doen.
als ik em aanzet dan krijg ik geen beeld, maar het lampje brand wel dat ie aan staat.
op de bovenkant als ie open geklapt is zie je onderin een lampje branden die op een soort wijnglas lijkt, die brande normaal nooit.
dit heeft ie nog nooit gedaan.:confused:

ik weet me maar geen raad wie weet wat er eventueel aan de hand kan zijn ?

bij voorbaat dank :thumb:

Hoor je een ventilator draaien? Kun je horen of hij wel opstart, hoor je m 'ratelen'? Als het helemaal stil blijft kan het zijn dat je moederbord is overleden....

ik hoor een ventilator draaien ja, alles doet het naar mijn idee.

Heb je al geprobeerd of een ander beeldscherm het er wel op doet? ;)
Het zou ook aan je videokaart kunnen liggen.

Inderdaad, even via VGA poort achterop de laptop een externe monitor aansluiten, via Fn+Functietoets beeld doorzetten naar deze monitor, en kijken wat er gebeurt. Doet ie niks, is het mogelijk je videokaart. Doe ie wel wat, dan is het de kabel van je moederbord naar het laptopscherm.

het scherm werkt ook niet zodra ik em op een externe monitor aansluit.

nog even wat, zodra ik em aanzet, hoor ik eerst de koeler, dan hoor ik de cd speler ratelen maar verder niets meer :rolleyes:

Whoops, dan is er meer aan de hand. Wellicht is je moederbord overleden, want hij toont het BIOS niet meer en spreekt de harde schijf niet aan. Ik zou er een professionele techneut naar laten kijken. Hoe oud is de laptop? Eventueel harde schijf eruit halen en aan andere pc hangen om je data te restoren.

ik zal er eens mee naar computer supply gaan, eens kijken of die kunnen achter halen wat er aan de hand is.

de laptop is overigens een jaartje of 3 a 4 oud geloof ik.:thumb:

de data is toch niet veel boeiends, hij was bedoeld voor internetten en Office.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan