Dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter erion
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erion

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2001
Van de ene op de andere dag kan ik de tweede pc niet meer op het internet krijgen.
Zonder iets gedaan te hebben aan instellingen installatie wat dan ook.
Beide pcs zijn xp pro
Het lampje van 2e pcs op de hub brand constant groen.
Die van de eerste pc verzend wel en lampje op de hub knipperd, maar ontvangt niks.
HELP

Toevallig ook zone alarm op de pc staan en de update binnengehaald?

Hoe heb je de computers op het internet aangesloten.
Ik lees wel een hub maar verder....

Geplaatst door maestro12
Toevallig ook zone alarm op de pc staan en de update binnengehaald?
Nu niet meteen alles aan de ZA update gaan wijten. Erion geeft duidelijk aan niets aan instellingen/installatie gedaan te hebben.
Heb zelf de update van ZA free version binnengehaald en alles werkt perfect; volgens Shields Up ben ik tenminste nog steeds volkomen onzichtbaar. (Op internet, wel te verstaan:D )

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Nu niet meteen alles aan de ZA update gaan wijten. Erion geeft duidelijk aan niets aan instellingen/installatie gedaan te hebben.
Heb zelf de update van ZA free version binnengehaald en alles werkt perfect; volgens Shields Up ben ik tenminste nog steeds volkomen onzichtbaar. (Op internet, wel te verstaan:D )

Guus.

Ik geef niet ZA direct de schuld, maar ik moest na een update van ZA deze week, deze weer helemaal opnieuw configureren, de update had dus alle instellingen weggedaan, vandaar mijn vraag.

Ik zie wel dat op beide pcs er pakketen worden verstuurd.
Firewalls uit gezet
NIKS

kun je naar de computers pingen.
dus bv van computer a naar b en van b naar a.

12.168
73.207

Dit zijn de laatste cijfers, wist niet of het veilig was om geheel ip hier te zetten.:confused:

Zolang het je interne ipadressen zijn is het veilig om ze te posten.

Maar ik kan nu al zien dat deze 2 getallen niet bijelkaar horen

ja ze moeten op elkaar afgestemd worden maar dan is de vraag heb jij een hub of een router er tussen zitten.

Geef eens een merk en type op als je wilt.

Heb je die interne adressen zelf gegeven of laat je je router dat doen?

Ok,

Maar wat zijn dan de interne adressen? Ik hoef je ipadres van je provider niet te weten.

Je interneadressen zullen waarschijnlijk met 192.168 beginnen

Dat is geen geldig ipadres. Je krijgt zo'n ipadres als de pc geen dhcp server kan vinden en in dit geval je router.

Kijk of je netwerkkaart nog goed in apparaatbeheer staat, controlleer de netwerkkabel en probeer eens een andere uitgang op je router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan