Doom 3 alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibraman

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2004
Hallo,

Tijdens het spelen van doom 3 gaat er een soort alarmbel af in mijn pc-kast... ik weet niet waarom, en hoe ik zoiets kan oplossen...

het geluid heeft iets weg van een politie auto..

graag hulp aub

groetjes

ibrahim

Dat lijkt er op dat je processor oververhit raakt. Koeling van je CPU ok ???

Geplaatst door maikel9
met het gratis programma everest kun je de temperatuur in de gaten houden.

Daar zijn wel andere prog's voor.

Wat ik kan aanraden : open je pc even, kijk of deze stofvrij is, let vooral op de ventilator die op je CPU zit.
Kijk daar vooral naar, draait deze nog ? geen stof tussen de schoepen etc...

Desnoods een casefan bij plaatsen ?

Geplaatst door vanzwam

Daar zijn wel andere prog's voor.

Het ging er toch om om de temperatuur van zijn cpu te zien niet om welk programma dat was of wel?
Dan had je het programma erbij moeten zetten.:D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maikel9

Het ging er toch om om de temperatuur van zijn cpu te zien niet om welk programma dat was of wel?
Dan had je het programma erbij moeten zetten.:D

Ok, ik ga daar mee akkoord. Maar aangezien de topicstarter, Doom 3 kan runnen op een normale manier, veronderstel ik wel dat het gaat over een recente PC. Op de CD, die bijgeleverd is met het mobo, is er dan toch een temp controle prog. Of ben ik fout??

Dus ik zou zeggen : Doom 3 -> zwaar prog. -> koeling nakijken.

{off topic}
ja rudy je hebt wel gelijk maar ik heb zoiets van:niet iedereen durft zomaar zijn kast open te gooien.laat staan een ventilator erbij inzetten.
daarom wil ik eerst bevestiging van een progje dat het te warm word en of de ventilator wel draait en daarna de aktie te proberen of laten doen.
maar meningen verschillen en dat is soms maar goed ook :D {off topic}

Ja maikel9,

Je prog. ,dat bijgeleverd is bij je mobo, kan je instellen op temperatuur. Als je dit prog runt geeft dit ook de snelheid van je fan's aan. Als er dan aangegeven wordt dat een bepaalde fan maar bvb. 1000 toeren doet, dan is er wel iets mis.

Als er iets mis is met de temperatuur, ja dan gaan we teug naar de vraag van topicstarter.

Er zijn nog progs die dit kunnen. even zoeken op het forum. Ik dacht "speedfan" of zo iets. ben niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan