doom 3 upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

fener33

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
heb net doom 3 gekocht (duur zeg) maar het was het wel waard. maar nou loopt ie niet lekker. hij hapert niet ofso. kan dat aan me systeem liggen zo Ja wat zou ik dan moeten updaten

amd athlon 2000 1,67
ati radeon 9200 256 mb ddr geheugen
512 ddr geheugen
directx 9.0c
genoeg harde schijf ruimte

alvast bedankt:thumb:

doom 3

probeer eens op lagere resolutie en op www.gamespot.com staan ook de requirements.En heb je wel de laatste drivers voor je videokaart?

Laatst bewerkt:
Je videokaart is de grootste dwarsligger in je pc. Je processor mag ook wel iets sneller. (1.5ghz is het minimum)

dat snap ik niet. ik dacht 256 mb videokaart is genoeg
proccesor ben van plan een update naar amd 64 +nieuwe mobo

Geplaatst door fener33
dat snap ik niet. ik dacht 256 mb videokaart is genoeg
proccesor ben van plan een update naar amd 64 +nieuwe mobo

En dat is de fout die velen ''leken'' maken: ''die videokaart heeft veel geheugen en is dus goed genoeg''.

Fout!

Het is niet het geheugen waar men moet op letten bij aanschaf van een videokaart, maar de snelheid van de videokaart. Elke videokaart met 128mb is voldoende, mits de kaart zelf ook snel is.

En snel is de 9200 voor Doom3 absoluut niet.

Op mijn Radeon 9000 family lopen zo'n beetje alle spelletjes echt prima, ook Doom III:

256 MB DDR RAM
1,6 GHZ
52 GB Geheugen
Ati Radeon 9000

Zoals je ziet is mijn PC "slechter" dan die van jouw en toch duurt het voor Doom III maar 3 minuuten per level om te laden, valt dus wel mee, vooral als je je bedenkt dat Bump-mapping en lightning effects ook gewoon aanstaan, maar om nouw een oudere videokaart te kopen dan je al hebt:confused:

Geplaatst door Stinuz
Op mijn Radeon 9000 family lopen zo'n beetje alle spelletjes echt prima, ook Doom III:

256 MB DDR RAM
1,6 GHZ
52 GB Geheugen
Ati Radeon 9000

Zoals je ziet is mijn PC "slechter" dan die van jouw en toch duurt het voor Doom III maar 3 minuuten per level om te laden, valt dus wel mee, vooral als je je bedenkt dat Bump-mapping en lightning effects ook gewoon aanstaan, maar om nouw een oudere videokaart te kopen dan je al hebt:confused:

52gb aan geheugen? :confused:

Doom3 draait daar echt niet lekker op. Helemaal als ik de rest van je systeem zie. Dat kan gewoon niet.

Is toch echt waar, 't is voor mij ook een raadsel, God must love me! :p

Het enige dat dan weer niet lukt op FarCry (Die het overigens ook prima doet :) ) en Doom III is met "Fraps" video's van me spelletjes maken, dan krijg ik frame-rates van 1-3 :p

Geplaatst door Stinuz
Is toch echt waar, 't is voor mij ook een raadsel, God must love me! :p

Het enige dat dan weer niet lukt op FarCry (Die het overigens ook prima doet :) ) en Doom III is met "Fraps" video's van me spelletjes maken, dan krijg ik frame-rates van 1-3 :p

Je speelt em dan wel op zijn laagst. Maak maar es een screenshot wanneer je aan het spelen bent met de FPS-counter aan.

Je videokaart is zelfs lager dan de minimum kaart voor Doom³, welke de Radeon9200 is en dan zeg jij dat het goed draait. Echt, dat kan gewoon niet.

En 3 minuten om een level te laden heeft nix met de videokaart te maken en is niet belangrijk. Je moet kijken hoe het is als je aan het spelen bent. En dit gaat op een Radeon 9000 slecht.

Sommige mesnen zeggen inderdaad dat het spel tijdens het spelen laggt maar aangezien er amper 3 monsters tegelijk op het scherm zijn valt dat best mee ;) anyway, ik zal hem 's een keer opstarten met fraps aan en een screenshot plaatsen. :)

De frame-rate zal waarschijnelijk niet hoog liggen maar geloof het of niet, ik heb GEEN lag :D

Geplaatst door Stinuz
Sommige mesnen zeggen inderdaad dat het spel tijdens het spelen laggt maar aangezien er amper 3 monsters tegelijk op het scherm zijn valt dat best mee ;) anyway, ik zal hem 's een keer opstarten met fraps aan en een screenshot plaatsen. :)

De frame-rate zal waarschijnelijk niet hoog liggen maar geloof het of niet, ik heb GEEN lag :D

Nee, niet FRAPS. Die haalt je FPS te veel omlaag. Zelfs op een nieuw systeem.

Zet de FPS-counter aan tijdens het spel en druk op de Print-Screen toets en plak em in Paint ofzo.

En lag is wat anders. Dat heb je online als je een slechte ping hebt, waardoor de data bij jou langzamer aankomt en je dus niet alles op de juiste snelheid ziet.

Als je een lage FPS hebt, zeg maar rond de 15FPS, dan schokt et. :)

Hé damn, te laat, nu heb ik het al met fraps gedaan :(

Het laden duurden nu in ieder geval een eeuwigheid maar dat kwam denk ik meer omdat ik nu op Windows 2003 speelden, en die ondersteund hij niet :)

Hier zijn de screens, in het echt zien ze er beter uit maar ik heb ze wat verkleind omdat ze anders te veel schijfruimte innemen: http://members.lycos.nl/newloadserver/pics/doom3/ :)

Framerates lagen gewoonlijk tussen de 20 en de 30 zéér laag dus, maar dat komt denk ik idd door fraps want hij speelde nog steeds prima :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Stinuz
Hé damn, te laat, nu heb ik het al met fraps gedaan :(

Het laden duurden nu in ieder geval een eeuwigheid maar dat kwam denk ik meer omdat ik nu op Windows 2003 speelden, en die ondersteund hij niet :)

Hier zijn de screens, in het echt zien ze er beter uit maar ik heb ze wat verkleind omdat ze anders te veel schijfruimte innemen: http://members.lycos.nl/newloadserver/pics/doom3/ :)

Framerates lagen gewoonlijk tussen de 20 en de 30 zéér laag dus, maar dat komt denk ik idd door fraps want hij speelde nog steeds prima :D

Ja, ik zie et al. De grafische settings staan laag en je maakt screenshots van de cutscenes.

ALs je echt zelf speelt en naarmate je de grotere maps in komt, daalt de FPS nog meer.

Zijn geen cutscenes hoor :) sommige wel maar er zitten er ook tussen waar ike cht zelf speel en ik zit al verder in het spel ik heb dus al hele grote mosnters gehad die heel snel rennen enzo maar het gaat echt nooit schokkerig ofzo, het is gewoon zo, ik weet ook niet waarom :confused:

Maar daarbij kan het me ook niks schelen zolang hij het goed doet :p maar voor Half-Life 2 zal ik mijn portomonee moeten trekken :(

Geplaatst door Stinuz
Zijn geen cutscenes hoor :) sommige wel maar er zitten er ook tussen waar ike cht zelf speel en ik zit al verder in het spel ik heb dus al hele grote mosnters gehad die heel snel rennen enzo maar het gaat echt nooit schokkerig ofzo, het is gewoon zo, ik weet ook niet waarom :confused:

Maar daarbij kan het me ook niks schelen zolang hij het goed doet :p maar voor Half-Life 2 zal ik mijn portomonee moeten trekken :(

Dit is toch duidelijk een cutscene hoor. (heb et spel ook dus ik herken alles)

En 30fps in een kleine ruimte zoals dit is al laag. Maar dat is echt te wijten aan de videokaart.

En HL2 is minder zwaar om te draaien dan Doom³. :)

haha, je wilt het echt niet geloven heh? :D
Het is écht waar hoor, en als Half-Life 2 minder zwaar is dan Doom III ben ik een hele blije jongen :p

Geplaatst door Stinuz
haha, je wilt het echt niet geloven heh? :D

Idd. :)

Ik noem 30fps in zo'n kleine ruimte niet bepaald hoog en in grotere ruimtes wordt et nog lager. Maar nogmaals, ik weet dat dit aan je 9000 ligt en als jij er voor de rest gewoon blij mee bent, houdt et op. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan