• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Door aanklikken van selectievak, gegevens weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaaren

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Ik heb graag hulp nodig.

Op tabblad 1 staan in kolom A. namen weeergegeven.
Op tabblad 1 staat in kolom B achter elke naam 1 selectievakje weergegeven

Op tabblad 2 staan in kolom A. de namen weergegeven (dezelfde namen als in kolom A in tabblad 1)
In tabblad 2 staat in kolom B achter elke naam een emailadres weergegeven
In tabblad 2 staat in kolom C achter elke naam een telefoonnummer weergegeven
In tabblad 2 staat in kolom D achter elke naam een faxnummer weergegven

Het volgende zou ik graag willen zien:
Bij het aanklikken van een selectievakje achter een naam op tabblad 1, wil ik dat ergens op tabblad 1 de gegevens uit kolom B, C en D van tabblad 2 verschijnen.

Bij het aanklikken van het selectievakje zullen de adresgegevens dus verschijnen in hetzelfde scherm.

Ik weet niet of dit mogelijk is. Ik heb dit zelf geprobeerd met de lookup functie. Het is mij nog niet gelukt. Ik zal er veel baat bij hebben als iemand dit voor elkaar krijgt.

Kaaren, Waarom moet het zo moeilijk? Is het niet gewoon makkelijker om standaard met je 2e blad te werken?

Groet, Leo

Dank je voor de reactie

Op het eerste tabblad staan naast namen meer belangrijke gegevens, welke ik in één oogopslag moeten worden gezien. De adresgegevens zijn ook belangrijk, maar deze hoeven niet allemaal op het eerste tabblad weergegeven te worden. Dit past ook niet, aangezien de tabbladen ook uitgeprint moeten worden op 1 a4tje.

De mensen die met dit systeem gaan werken, willen door middel van doorklikken de adresgegevens van de namen kunnen zien.

Gebruik maken van een hyperlink is ook mogelijk, maar minder mooi, omdat men dan direct alle adresgegevens ziet. Gebruik maken van een opmerking kan ook. Maar de adresgegevens moeten zeer makkelijk te wijzigen zijn. Daarom staan alle adresgegevens weergegeven in een appart tabblad.

Ik denk dat je dit bedoelt.

De oplossing van popipipo kan worden ingekort als volgt:
Typ in C1 van Sheet1:
Code:
=ALS(B1;Sheet2!B1;"")
en kopieer met de vulgreep naar beneden in kolom C.
Kaaren moet in haar eigen map in de formule Sheet2 uiteraard vervangen door de naam die bij haar dat blad heeft.

Ikzelf zou de voorkeur geven aan een oplossing waarbij je slechts 1 naam tegelijktertijd kunt aanklikken (via keuzerondjes) en waarbij dan ook steeds de gegevens van slechts 1 persoon worden weergegeven. Als Kaaren aan zo'n oplossing nog behoefte heeft, moet ze het maar leten weten.

Laatst bewerkt:
zapatr
Er werd specifiek om een selectie vakje gevraagd.
Uit de vraag van Kaaren begreep ik ook dat er verschillende namen onder elkaar konden staan er was dus nergens sprake van slechts één naam.

Uit de vraag van Kaaren begreep ik ook dat er verschillende namen onder elkaar konden staan er was dus nergens sprake van slechts één naam.
Dat heb ik toch ook niet betwist?
Ik heb alleen voor jouw benadering een kortere oplossing gegegen én aangegeven dat ikzelf voor een andere benadering zou kiezen. Maar natuurlijk is niemand verplicht mijn voorkeur te volgen. Over smaak valt niet te twisten nietwaar?

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb toen de keuze voor selectievakjes gemaakt omdat ik dit een duidelijker symbool vind. Het kunnen aanvinken van maar één hokje vind ik een goede optie. Ik zou graag willen weten welke stappen ik dan moet nemen om tot het goede resultaat te komen.

Alvast bedankt.

Ik heb de keuze voor selectievakjes gemaakt omdat ik dit een duidelijker symbool vind. Het kunnen aanvinken van maar één hokje vind ik een goede optie. Ik zou graag willen weten welke stappen ik dan moet nemen om tot het goede resultaat te komen.
In de bijlage vind je een voorbeeld (edit: bijlage is verwijderd, zie bericht hierna).
Indeling van het werkblad moet je natuurlijk aan je eigen voorkeur aanpassen.

Laatst bewerkt:
Het kan eenvoudiger dan dat ik eerst aangaf (zie bijlage).

Als er m.b.t. dit onderwerp geen vragen meer zijn, wil je dan de
vraag als "Opgelost" markeren aub (rechts-onderaan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan