Door de router hacken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Andere netwerkmogelijkheden
U kunt een thuisnetwerk ook beveiligen met een hardwareapparaat in de vorm van een eigen gateway of router. Een eigen gateway bevat een firewall en vervangt een ICS-hostcomputer als de centrale Internet-verbinding. Aangezien deze computer geen bestanden, mappen en andere gegevens bevat en niet kan worden gebruikt om computers die erop zijn aangesloten te besturen, biedt een eigen gateway meer beveiliging dan een ICS-hostcomputer. Als een hacker er in slaagt voorbij de firewall te komen, heeft hij of zij alleen toegang tot het apparaat en dit is leeg.

Stel dat je door de beveiliging v/d router weet te komen. Is het dan echt zo dat je dan nergens in kan? Neetoch; als dat zo zou zijn zou elke webserver toch een router gebruiken neem ik aan?

Verder:

In Windows XP Professional zijn maximaal 10 Internet-verbindingen of andere verbindingen voor het delen van bestanden tegelijk mogelijk.

Dus je kan maar maximaal 10 verbindingen hebben? Lijkt mij wat weinig (Ok; wanneer gebruik je het he :), maar toch). Wat gebeurt er dan? Worden ze geweigerd?
 
Laatst bewerkt:
worden die gateway's en die routers automatiche geupdate en wordt dat allemaal bijgehouden (hartware en software}.
 
Laatst bewerkt:
Nou; het is niet iets wat ik heb maar het komt uit Windows Tour en Help en andere hulpmedia.

Gewoon interesse dus, ik kon er verder niets over vinden; ja zelfde soort dingen maar daar heb je niet zoveel aan :).
 
ja dat begrijp ik, je moet du ook op je systeem een firewall hebben.
 
Ja, maar volgens dit stukje FAQ dus schijnbaar niet.
Als ze in de router zitten is die "leeg" en kunnen ze niet.

Dus fout daarin en gewoon FW nodig of?
 
het wordt er niet makkelijker op, maar een goeie hacker komt ook wel door je router heen en kan dan dus in je pc kijken hoor. Het is echt niet zo dat als je een router hebt dat het dan onmogelijk is om bij jouw in te breken
 
Kleine bijdrage mijnerzijds: ik heb sindskort ook een router (D-Link) en verder de NIS 2004. Dit op aanraden van een pc-maat, hij heeft namelijk nooit meer een melding van de NIS dat er een aanvaller is geblokkeerd wat ik dus wel regelmatig had. Sinds het plaatsen van die router heb ik ook geen meldingen meer, ik denk dus dat het stukken moeilijk wordt om in je pc te komen als je achter een router zit én een firewall draait. Een router alleen lijkt mij idd niet voldoende. Een mooie technische onderbouwing weet een ander wel weer te melden. :)

Heb wel een informatieve site gevonden: http://home.hccnet.nl/kees.moerman/veilig.html met een evenzo duidelijke uitleg naar deze site: http://www.dosgg.nl/netwerken.html
 
Laatst bewerkt:
Mijn router is alleen vanaf de LAN te benaderen, elke poging vanaf de WAN (internet) kant wordt geblokkeerd. Lijkt mij dus veilig genoeg.
 
Klopt, maar om uitgaand verkeer te controleren heb je toch een personal firewall nodig.

Niets is unhackable, zeker niet als er poorten open staan naar bijvoorbeeld een web- of ftp server. De vraag is alleen hoe lang het duurt en of de betreffende hacker daar slim genoeg voor is en of hij jouw pc wel zo interessant vindt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn router reageert net zoals die van Tibor, alleen via de LAN zijde te configureren, alles wat van WAN komt wordt keurig buiten gehouden. Echter er bestaan ook routers die vanaf WAN te benaderen zijn, als je in deze routers het standaard (af fabriek) wachtwoord (of helemaal geen) in laat zitten wordt het wel een heel klein kunstje om daar in te komen.
Maar zoals altijd met beveiligingen, de beste beveiliging ben je altijd zelf nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan