door moederbord blijft de computer rebooten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wassley1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
hallo geachte hm-leden!

ik heb sinds vandaag via n vriend een computer gekregen voor weinig altijd leuk natuurlijk!
alleen heb ik nu een probleem ik heb eerst gekeken naar eventuele bestanden die de eigenaar zou willen behouden,
was geen probleem(met mijn oude pc gedaan).
naja om het verhaal van lang naar kort te maken!
ik heb mijn spullen die compatible waren met dit moederbord gecomponeerd dit betreft een asus p4v800-m7
2 ide hdd's (Hitachi&Samsung)1philips dvd-rom drive
1 xcomm cardreader en 1 ddr ram van 1 gig
en een extra sound blaster geluidskaart vanwege de gewenste settings!
ook krijg ik nog van de eigenaar een speciale waterkoeling erbij die ik uiteraard eerst ga nakijken of deze waterdicht is!:thumb:
maar nu dit iig allemaal ingebouwd is dacht ik laat ik hem eens een draai geven en kijken hoe snel deze is
maar hij kwam dus bij het moment dat je dacht wauw hij is er bij t zwarte scherm tijdens opstart sluit deze af en start hij opnieuw op!!!!:confused:
batterijtje van het moederbord verwisseld voor een nieuwe maar tevergeefs niet werkende:(
toen las ik op internet dat eventuele card-readers en of hdd/cd speler deze fout kon veroorzaken weet niet precies meer welke site.
dus die 3 ontkoppeld en tevergeefs hetzelfde.
toen heb ik opstartherstel geprobeerd maar daar kreeg ik wel windows te zien(pop-up) maar helaas stond er geen tekst dus dit word ook moeilijk........
heeft iemand ideeén hoe ik de eventuele bios kan resetten aangezien ik daar wel kan komen(f8 naar extra menu werkt niet:evil:)
ik hoor graag wat jullie hiervan denken

Hallo gister n kleine fout gemaakt met het type moederbord dit is een p4m800-m7 v3.1

Je zegt Asus, @Mik vermoed een Biostar en ik een ECS, welk merk is het nu? en lees wat @Mik vroeg.

Om in de bios te komen staat in beeld als je boot, kan F8 zijn maar zo te lezen bedoel je het geavanceerde opstartmenu van Windows en ben je te laat met drukken op die toets.

het betreft idd de ECS!via de delete knop kom ik in het bios maar geavanceerd startmenu(F8) kom ik niet in!
ik ben nu nog op werk zal vanavond het bios proberen te resetten en op te starten en geef dan weer eventjes een update!

Asus maakt geen chips en op welke chip staat dat dan?

F8 is voor het geavanceerde opstartmenu van windows en heeft niet veel van doen met de bios.
Tevens kun je niet windows opstarten als je er een schijf inhangt die op een andere PC is geïnstalleerd indien het niet exact dezelfde chipset heeft, Intel daargelaten en als ik het nog eens lees lijkt het daar wel op.

http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Pr...x?DetailID=548&CategoryID=1&MenuID=16&LanID=0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan