• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Door =nu() op de juiste plek in Excel komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Very Fast Eddy

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Hallo,

Ik ben al een tijd bezig met de volgende uitdaging. Ik heb een Excel sheet met in de kolommen Maandag t/m vrijdag (in de vorm van 3-11-2009) en in de rijen een aantal tijd blokken. Bijvoorbeeld.
rij 1 7.30 - 8.30
rij 2 8.30 - 9.30
rij 3 9.30 - 10.30 enz

Hiermee kunnen de helpdesk medewerkers per dag en tijdsdeel de werkdruk meten.

Waar ik naar op zoek ben, is dat wanneer het Excel sheet wordt geopend, dat de cursor in de juiste cel gaat staan. Helaas is dit mij nog niet gelukt, heeft iemand een idee?

Groet,

Eddy

Gebruik

Application.Goto "de juiste cel"

Gebruik

Application.Goto "de juiste cel"

Hi snb,

Bedankt voor je antwoord.:) Dit is nieuw voor mij, dus vandaar nog even een vraag.
Zoals je hem stelt [Application.Goto "de juiste cel"] begrijp ik in concept zeker. Echter hoe geef ik aan wat op deze dag / dit tijdstip de juiste cel is? Lijkt mij dat ik een vergelijking zal moeten (laten) maken tussen een cel waarin ik =nu() heb gezet en de cel die daaraan voldoet.

Kan je mij nog iets verder op weg helpen?

Groet,

Eddy

In VBA hebben we Date en Time

Als jij niet vertelt waar wat staat is het lastig een suggestie te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan