Door warm weer loopt mijn computer vaak vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Hallo

Het word weer warm in nederland, Maar het is heel warm in mijn kamer en als het warm is loopt mijn computer heel vaak vast! Dan komen er bijvoorbeeld gekleurde strepen in mijn beeld te staan en allemaal gekraak hoor ik dan en dan loopt ie helemaal vast! wie weet hoe ik dit probleem moet oplossen?
 
Je bent niet de enige! Ik heb al meerdere mensen in mijn omgeving erover gehoord. Er zijn enkele mogelijkheden, al zijn dat natuurlijk "inkoppertjes" :
behuizing van je kast verwijderen zolang het nog zo warm is,
ventilator bij plaatsen.
 
Oke en is er geen andere oplossing ofzo een software? bestaat dat daarvoor?
 
Hoe meer programma's je (actief) hebt draaien, hoe warmer de pc wordt...............
Speel maar eens een grafisch flink slobberende game..................
 
Pasja zei:
Hoe meer programma's je (actief) hebt draaien, hoe warmer de pc wordt...............
Speel maar eens een grafisch flink slobberende game..................

Ja ik weet het, Maar als ik ook bijvoorbeeld aan het cammen ben op msn dan loopt ie ook zomaar vast. ik word hier helemaal gek van!
 
Dolle pret, laat die van mij een minuut geleden nu ook opeens "bevriezen".
(Wordt tijd dat het gaat onweren......................... ;) :D )
 
Gewoon even kijken of de boel niet erg vervuild is je koelers van de videokaart en processor byv. deze even goed stof vrij maken.
Maar hou er rekening mee dat de omgevings temperatuur nu erg hoog is en dat veroorzaakt veel koelings probemen, anders even tijdelijk je kast op schroeven en een vetilator er voor zette (en anders de tuinslang er in hangen of de pc kast in de vrieskist leggen):D :D :D :) :p :p :eek: :eek:
 
Pasja zei:
Dolle pret, laat die van mij een minuut geleden nu ook opeens "bevriezen".
(Wordt tijd dat het gaat onweren......................... ;) :D )

Ja, Je hebt gelijk :D Maar als het gaat onweren word het weer benauwt, Dus heeft het niet veel zin denk ik. Ik denk dat het nu beter kan gaan sneeuwen :p ;) :D
 
Heel erg huis / persoon / aan opstelling van de pc gebonden:
zou een tijdelijke oplossing ook kunnen zijn:
net zoals ik zojuist heb gedaan: aan twee zijden van het huis de ramen open zodat het gaat tochten en vervolgens in de half open keuken de afzuigkap aan zodat er nog eens een extra "trek" onstaat..........
 
In het afgelopen kwartier is de huiskamertemp bij mij gedaald van 27,5 naar 27............

De vraag is nu alleen of dat komt door dat vreselijke "slimme" tochtplannetje of dat het gewoon komt omdat de avond vordert en het dus langzaam gaat afkoelen............... :confused:
 
Pasja zei:
Heel erg huis / persoon / aan opstelling van de pc gebonden:
zou een tijdelijke oplossing ook kunnen zijn:
net zoals ik zojuist heb gedaan: aan twee zijden van het huis de ramen open zodat het gaat tochten en vervolgens in de half open keuken de afzuigkap aan zodat er nog eens een extra "trek" onstaat..........

Ja maar mijn computer staat boven op mijn slaapkamer dus daar zit geen afzuigkap :D
 
Zelf staat mijn pc op zolder en dan is het smiddags warmer op zolder dan dat het buiten is met dit weer... dan heb ik me pc zelfs uit staan omdat ik er niet altijd ook ben smiddags(normaal staat hij gewoon aan..)
ik gebruik op die tijden dan (beneden) me laptop... daar heb ik dan voordeel mee dat ik die ook nog heb...

en wil ik een spel spelen eind van de middag dan zet ik me pc aan (zonder 1 kap..) en dan koelt hij al een heel stuk beter dan dat er wel een kap om zit (met extra koeler er in.. waar dan super hete lucht uit komt...)

dus een kap er af(zijkant) helpt al een heeeeel stuk.....
 
ik heb een andere oplossing, heb gewoon airco op me kamer :)

en al me pc's zijn overkoeld - kan me geen **** schelen dat dat staat te blazen ... als de servers ier staan te draaien ... kan je toch niks aan doen ;)
 
Laatst bewerkt:
SJJ zei:
Gewoon even kijken of de boel niet erg vervuild is je koelers van de videokaart en processor byv. deze even goed stof vrij maken.
Maar hou er rekening mee dat de omgevings temperatuur nu erg hoog is en dat veroorzaakt veel koelings probemen, anders even tijdelijk je kast op schroeven en een vetilator er voor zette (en anders de tuinslang er in hangen of de pc kast in de vrieskist leggen):D :D :D :) :p :p :eek: :eek:

ehmm, ik heb zojuist een tuinslang in mijn andere pc gehangen, maar nou doet hij het niet meer, het knetterde wat. Heb je daar ook een oplossing voor?
 
toetje33 zei:
ehmm, ik heb zojuist een tuinslang in mijn andere pc gehangen, maar nou doet hij het niet meer, het knetterde wat. Heb je daar ook een oplossing voor?
containerpark die hap !
 
toetje33 zei:
ehmm, ik heb zojuist een tuinslang in mijn andere pc gehangen, maar nou doet hij het niet meer, het knetterde wat. Heb je daar ook een oplossing voor?

Ja uit het raam hoor je nog een keer mooi gekletter.
 
ik heb daar ook last van gehad, ik heb 2 extra coolers gestoken, 1 tussen mijn hd's en een grote uit een oude vouding dien moederbord en kaarten koelt, nu geen problemen meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan