blackhawknl
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 mrt 2008
hoe kan ik een waarde van bvb 500 met 120 per uur automatisch per minuut door laten lopen
de waarde 500 kan ik zelf bepalen en 120 ook
zodat hij automatisch doorloopt
betere uitleg
ik heb bijvoorbeeld graan a 500 units in mijn bezit
nou is de opbrengst per uur 120
ik heb al een berekening wat het is per minuut
en ik heb ook al een berekening waarin uitgerekend wordt hoe lang het duurt totdat ik bijvoorbeeld 1200 graanunits heb. maar nu wil
ik de units a 500 per minuut laten berekenen zodat ik niet elke keer die waarde bij moet werken maar dat hij bijvoorbeeld doorloopt
aangezien ik een berekening heb gemaakt waarin uitgerekend wordt hoe lang het duurt totdat ik 1200 units heb waar ik de waar de NU() gebruik ben ik bang dat ik niet elke keer de standaard units automatisch kan uitrekenen.
=ALS(F7-B7<0;0;(F7-B7)/C7/24)
de waarde 500 kan ik zelf bepalen en 120 ook
zodat hij automatisch doorloopt
betere uitleg
ik heb bijvoorbeeld graan a 500 units in mijn bezit
nou is de opbrengst per uur 120
ik heb al een berekening wat het is per minuut
en ik heb ook al een berekening waarin uitgerekend wordt hoe lang het duurt totdat ik bijvoorbeeld 1200 graanunits heb. maar nu wil
ik de units a 500 per minuut laten berekenen zodat ik niet elke keer die waarde bij moet werken maar dat hij bijvoorbeeld doorloopt
aangezien ik een berekening heb gemaakt waarin uitgerekend wordt hoe lang het duurt totdat ik 1200 units heb waar ik de waar de NU() gebruik ben ik bang dat ik niet elke keer de standaard units automatisch kan uitrekenen.
=ALS(F7-B7<0;0;(F7-B7)/C7/24)
Laatst bewerkt: