• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorberekenen vanuit een dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rijsttafel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2013
Hallo allemaal,

In het bijgevoegd Excel document heb ik bij levertijd een dropdownmenu gemaakt. Er zijn hierbij 4 keuzes:

< 1 dag
< 3 dagen
< 1 week
> 1 week

Hierbij moet per keuze een punt uitkomen in het score vak. (score loopt van 10 - 8 - 6 - 4 ) Dus < 1dag = 10 punten, <3 dagen 8 punten etc.

Levertijd is een subniveau van leverbetrouwbaarheid en telt 30% mee.

Het uiteindelijke doel is voor ieder subniveau een dropdown menu te maken (in het voorbeeld heb ik er al 1) en bij de keuze die de gebruiker maakt automatisch een score (10 t/m 4) erbij te vermelden in het score vak. Ik weet echter niet hoe ik dit kan realiseren. Kan iemand mij hierbij helpen zodat ik de volgende punten zelf kan doen?

Alvast bedankt,

Gr Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Ik zou het waarschijnlijk doen met een VLookup of Vert.ZOeken functie om zo de waarde te bepalen....

Je kan ook een IF (aka ALS) uitschrijven maar dat is de lelijke oplossing.

Ik zou het waarschijnlijk doen met een VLookup of Vert.ZOeken functie om zo de waarde te bepalen....

Je kan ook een IF (aka ALS) uitschrijven maar dat is de lelijke oplossing.

Dank, ik zal het eens proberen. Geen andere manier? Aangezien ik dan ongeveer voor 50 subcategorieën een waarde moet gaan bepalen.

VOor meerdere categorien is het natuurlijk met VLookup het meest simpel, ook het meest onderhouds vriendelijke als je ooit beslist om van <1 dag toch 11 of 9 te maken ipv 10

VOor meerdere categorien is het natuurlijk met VLookup het meest simpel, ook het meest onderhouds vriendelijke als je ooit beslist om van <1 dag toch 11 of 9 te maken ipv 10

Ik ben ermee aan het stoeien, maar omdat het uiteindelijk om een beoordelingssysteem gaat zal ik dus voor iedere subcategorie een aparte tabel moeten maken omdat het steeds om andere gegevens gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan