• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorkopieren checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

samdeman1984

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Als je een checkbox (vierkantje die je aan- en uit kan vinken) in bijvoorbeeld cel A1 zet, kun je deze dan kopieren door in cel B2 '=A1' te zetten? Mij lukt het niet, zijn er andere manieren voor.

Hoi Samdeman,

Je vraag is een beetje vaag.
Je kunt zo'n keuzevierkantje wel koppelen aan een cel zodat daar WAAR komt te staan als het vierkantje aangevinkt staat. Bedoel je dat?

Groeten,

Richard

Ja dat weet ik. Ik bedoel eigenlijk gewoon, dat als ik een keuzevakje aanvink, een ander keuzevakje ook aan wordt gevinkt. Gewoon de kopieer-formule zeg maar...

Hoi Sam,

Ja dat kan door een tweede keuzevakje te koppelen aan dezelfde cel.
Wat je dan wel krijgt is dat met het tweede keuzevakje de eerste uit kunt zetten. Is dat wel de bedoeling?

Groeten,

Richard

Dat is inderdaad de bedoeling, alleen krijg ik het tweede keuzevakje niet gekoppeld aan mijn eerste keuzevakje.
Wanneer je een keuzevakje in je excel-blad zet, krijg ik die niet neergezet in een cel. Hierdoor kan ik mijn 2de keuzevakje niet verwijzen naar de cel van mijn 1ste keuzevakje.
Als ik dus het 1ste keuzevakje aanklikt, gaat het tweede keuzevakje niet automatisch ook aan, dit zou ik graag willen zien.

Zo zou ik het graag willen ja, alleen....hoe heb jij dit gedaan? :) groetjes Sam

edit: Ik snap het al, stom van me. Logisch nadenken is een vreemd woord voor me :) Hartelijk dank allebei!!

Laatst bewerkt:
Hoi Sam,

Jan had 'm inderdaad door. Jij nu ook.
Zet je even de vraag op afgehandeld?

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan