• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorkopieren in ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

tdielemans

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hallo,

Ik zoek enige hulp met een macro (zie bijlage).
De bedoeling is dat de maanden Hyperlinks worden (dit is gelukt) die verwijzen naar een Doc-bestand.
Nu zou ik graag willen dat een macro regelt dat op het moment dat iemand (meerdere gebruikers) een maand aanklikt de datum en tijd in blad 2 onder elkaar wordt neergezet zodat ik kan zien waneer en hoelaat iemand deze links gebruikt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk eens of je hier iets mee bent
Je zal dan wel blad"Logboek" moeten verbergen en alleen door jou zichtbaar kunnen maken inbouwen, anders is het makkelijk wijzigen natuurlijk of beveiligen tegen wijzigingen
(zoals in bijlage)

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Compliment

Dat gaat zeker de goede kant op, was zelfs te snel met reageren...
nu vraag ik me alleen nog af hoe ik in jou macro meteen door kan verwijzen naar het bestaande Word doc. zodat alles netjes aan elkaar kan worden gekoppeld.
Het ziet er precies goed uit overigens, netjes perfect.

Begrijp je vraag niet goed.
De doorverwijzing gebeurd toch door de hyperlink in elke cel. Mijn voorstel behandelt enkel de registratie van gebruik van de hyperlinks

Mvg

Rudi

Klopt, wat jij gemaakt hebt is goed hoor maar deze zelfde knoppen moet ik ook gaan gebruiken om een hyperlink te openen naar (Bv: C:/etc./Januari.doc) en dan moet hij meteen een doc-bestand openen die ik hier toewijs.
Tezelfdertijd moet de datum en tijd worden geregistreerd op blad 2 zoals je idd hebt gemaakt.

Ter verduidelijking: Als ik nu de rechtermuisklik kan ik geen hyperlink meer doorverwijzen naar het Word-bestand, wat wel nog moet.

Ik krijg met een macroknop (waar ik eventueel alle handelingen mee kan verrrichten) WORD niet geopend. Kan zijn omdat ik via een server werk. Daarom moet ik de knoppen kunnen bedienen als hyperlink (deze openen WORD wel)

Laatst bewerkt:
Dat had je toch al zelf gemaakt in je eigen bestand. Kopieër gewoon de macro en plak hem in ThisWorkbook van jouw bestand. Wijzig de naam van Blad2 in Logboek en de linken werken en de informatie wordt opgeslagen in Blad Logboek.
Ik heb het zojuist getest en kan de link toch verwijzen naar een Word-document.
Rechtsklik op link >> Hyperlink bewerken >> Koppelen aan >> Bestaand bestand of webpagina >> Bestand selecteren >> OK

Mvg

Rudi

O, o, o, het kwartje is gevallen!

:confused: Ja het is gelukt!
Het werkt idd geweldig precies zoals het moet!
Ik begreep niet hoe ik de zaak aan elkaar moest knopen.
Hoe simpel...als je het snapt.
Ik als beginner met mijn macrootjes en hyperlinkjes....
Het werkt nu in ieder geval heel goed naar behoren.
Ik had al veel te leren...Nu nog meer.
Maar ik ben goed geholpen en kan deze vraag afsluiten.
Kei bedankt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan