Doorlinken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kun je gemakkelijk doen door een header toe te voegen:

PHP:
<?php

header("Location: /mobile");

?>

Ik heb de code uitgeprobeert, maar dan linkt hij gelijk helmaal door naar de volgende pagina. Het maakt niet uit welke exploder je gebruikt. Want het is mij zo dat hij bij 'header("Location: /mobile"); ' altijd door gaat naar de aangegeven locatie.

Als iemand op zijn mobiel zit, en hij gaat naar www.tombafloort.com/
Dat hij / zij wordt doorgelink naar tombalfoort.com/pda.
Alleen met hun mobiel.
Dus bij firefox en internet exploder en de rest.

Oh sorry, ik had je vraag verkeerd gelezen. :o

Je kunt de browser detecteren met PHP door gebruik te maken van de server-variabele $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'].
Hierin staat onder andere informatie over de browser die de bezoeker gebruikt. Experimenteer hier, maar eens mee. Als het niet lukt zeg je het maar. ;)

Ik heb er aan gewerkt, en dit is wat ik heb gemaakt. Ondanks dat ik een noob in php ben.

PHP:
<?php
if (strstr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], "MSIE")) 
{
echo "Je gebruikt Internet Explorer<br />";
}
else
{
echo "Je maakt geen gebruik van Internet Explorer.";
}
?>

Met deze zou je toch de msie moeten veranderen om hem voor je pda te kunnen gebruiken en zo nee, dan zou het mij niet lukken.:(

Je kunt ook iets in JavaScript doen met de resolutie...

Als die dan zeg maar lager is dan 800x600 wordt men doorgestuurd naar de mobile pagina...

Scripts genoeg op internet dus sla google maar eens open ;)

Ik heb er aan gewerkt, en dit is wat ik heb gemaakt. Ondanks dat ik een noob in php ben.

PHP:
<?php
if (strstr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], "MSIE")) 
{
echo "Je gebruikt Internet Explorer<br />";
}
else
{
echo "Je maakt geen gebruik van Internet Explorer.";
}
?>

Met deze zou je toch de msie moeten veranderen om hem voor je pda te kunnen gebruiken en zo nee, dan zou het mij niet lukken.:(

Je zou even moeten kijken wat de user agent van een PDA meestal is. Maar met javascript de resolutie controleren, zoals The Devil zei, kan inderdaad ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan