Moet ik dan die header.php veranderen in wat jij zegt: ...
Correct! Ik vermoedde al dat het in de header.php geregeld zou worden, maar omdat het dat een php-onderdeel van het CMS is, kan ik dat niet zien.
Ik zie alleen de uitkomst in html (waarbij de php op de server dus de inhoud van de variabele
language_attributes() heeft geplaatst).
Die inhoud was dus kennelijk
dir="ltr" lang="nl-NL"
Dan klopt het weer als een zwerende vinger, en is het verschil verklaard: er is geen verschil.
Prettig dat je de header.php hebt gevonden, want zo is het meteen mooi geregeld.
- Waarschijnlijk heb je op een heel andere plaats (in een of andere algemene instellingen-riedel waarschijnlijk) bij de site-eigenschappen opgegeven dat de voertaal van de site NL is, anders kan Wordpress dat nooit weten > vervolgens heeft die dat als inhoud in onze variabele gestopt.
- Door direct de header.php te wijzigen, heb je dat nu gepasseerd.
======
De
huidige Quickscan-resultaten onder de loep
Deze pagina bevat een strikte DOCTYPE en bevat geen inline styles. (die is dus goed)
Ehm, ja, die is dus goed ... als het goed is.
Maar hier maakt de Quickscan een erbarmelijke vergissing!
- Het Doctype is helemaal niet Strict, maar Transitional! Dat heb je nu verordonneerd, dat zie je in de broncode van de homepage, en dat wordt ook automatisch vastgesteld door de html-validatie van de pagina: Doctype (detect automatically): XHTML 1.0 Transitional.
- Snap ik helemaal niets van. Maar er zitten fouten in de pagina, waardoor de Quickscan zich wellicht verslikt. Dat komen we misschien nog tegen.
===
De DOCTYPE van de pagina lijkt ongeldig te zijn. (die niet)
Dat is dus in strijd met de bewering dat het een mooie Strict is!
Alweer misgeschoten door de Quickscan. - Dat kom ik toch niet vaak tegen.
===
Bij het aanpassen van een bestaande website: gebruik van HTML 4.01 of XHTML 1.0 alleen de Transitional variant als het gebruik van de Strict variant onmogelijk of onwenselijk is.
Er is geen geldige DOCTYPE gevonden. (die ook niet)
De eerste zin hebben ze gelijk in: liefst Strict. Maar dat is hier onmogelijk/onwenselijk, want er staan links in die op een nieuw tabblad moeten openen. Dan kan er geen Strict gebruikt worden.
De tweede zin is een herhaling van de verkeerde diagnose.
===
en dan zijn er nog 2 die iets aangeven van het DocType.
Ja, en er staan nog een paar merkwaardige opmerkingen bij:
Specificeer de basistaal van een pagina in de markup. - Er is geen basistaal voor de pagina gespecificeerd.
- Welles!

- Die basistaal staat keurig in het Doctype: lang="nl" xml:lang="nl".
===
Specificeer de UTF-8 karakterset. - De UTF-8 karakterset is niet gespecificeerd.
- Welles!

- Die staat keurig in de regel: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
===
Specificeer de karakterset voor webpagina's. - 1601 geen karaktersetclass locationresultmodel { var $in_cmd = NULL; var $in_wid = NULL; var $in_cid = NULL; var $in_lid = NULL; var $in_aid = NULL; var $in_user = ... enz enz.
- Dat is wel een hele rare specificatie van de karakterset, en iets heel anders dan onze <meta>regel!
===
En dan de laatste van het opmerkingenrijtje:
Gebruik (minstens) het meta element voor het specificeren van de karakterset en plaats dit element zo hoog mogelijk in de head sectie van de markup.
- Er is geen meta tag gevonden waarmee de karakterset wordt gespecificeerd.
En ééééé,
daar komt de orang-oetang uit de mouw!

De <meta>regel met de utf-8 charset staat
niet zo hoog mogelijk in de <head>, dwz. meteen na de <head>-tag.
Wat staat er wel in de broncode? Een
<script>-aanroep voor het jquery.js.
Dit opdringerige javascript op de verkeerde plaats haalt alles overhoop!
- Dat verklaart dan de abracadabra in het "geen karaktersetclass locationresultmodel" dat werd gesignaleerd.
- Het zal ook de Quickscan-rariteiten over het Doctype en de charset veroorzaken.
En ... browsers zullen er waarschijnlijk ook last van hebben: een mogelijke reden voor vertraging en lagere paginasnelheid!!!
Kortom:
De <meta>regel met de charset moet naar boven gehesen worden in de html-code.
- Zie de hocus-pocus: dan zijn alle rare opmerkingen opeens helemaal weg!
Het gevonden Doctype is nu Transitional, zoals het hoort, enz.
Er zijn wel andere fouten/opmerkingen bijgekomen, maar die slaan nu ergens op.
Tip:
- Eerst de errors corrigeren die de html-validator aangeeft.
- Daarna pas de Quickscan er op los laten om de pagina bijzonder perfect te maken.
Met vriendelijke groet,
CSShunter