doorlooptijd dossier berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
275
Forum,

In mijn database wil ik berekenen het aantal dagen dat een dossier heeft opengestaan = de doorlooptijd van behandelen.

Om e.e.a. te verwezenlijken is er een formule bedacht om die berekening te maken. Ik krijg de berekening niet uitgevoerd zonder e.e.a. te koppelen aan een ja/nee veld. Als je die dus vergeet, klopt de uitkomst niet meer en wordt een rapportage feitelijk onbruikbaar.

Voor de duidelijkheid: Ladinggesloten = ja/nee Meldingsdatum spreekt voor zich en Ladingschadegesloten = de datum waarop het dossier in het archief gaat.

Code:
=IIf([Ladinggesloten]=Onwaar;DateDiff("d";[Meldingsdatum];Date());DateDiff("d";[Meldingsdatum];[Ladingschadegesloten]))

Wat ik graag wil bereiken is dat wanneer je een datum invult bij Ladingschadegesloten de berekening van het aantal dagen wordt uitgevoerd.

Ik hoor graag.

Risk
 
Je kunt de check makkelijk doen zonder het Ja/Nee veld:
Code:
=IIf([Ladingschadegesloten] Is Null;DateDiff("d";[Meldingsdatum];Date());DateDiff("d";[Meldingsdatum];[Ladingschadegesloten]))
 
Michel,

Dat werkt, maar nu zie ik dus niet het aantal dagen dat het nog niet gesloten dossier open staat. Juist dat is ook een moment van aandacht.

Ik hoor, zal wel wat bij moeten.

Met dank als altijd,

Risk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan