• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorlooptijd waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

learningexcel

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2012
ik moet in excel het volgende maken?

waterpomp reparatie aangemeld cel a1:storingnummer, cel b1: datum aanmelding:13 april 2012, en moet gerepareerd zijn binnen 5 werk dagen exclusief, meerekenen weekenden en feestdagen.
op de 4de werkdag moet een waarschuwing komen dat de doorlooptijd bijna is verstreken door middel van de cel met datum een waarschuwing kleur te geven.
maar als er een reparatie handeling word uitgevoerd binnen de doorlooptijd, cel c1: datum herstelwerkzaamheden meer tijd nodig krijgen we een nieuwe doorlooptijd van 8 dagen.
en in cel d1: word de aantal dagen berekend die de reparatie nodig had, exclusief weekenden en feestdagen.

Kunnen jullie mij helpen hoe dit te maken, en ook tevens uitleggen wat ik in excel moet leren om dit in het vervolg zelf te kunnen.

Dankje

Laatst bewerkt:
Beste learningexcel ;)

Kijk eens naar volgend bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Dankje Danny,

Maar dat is nog niet precies wat ik bedoelde,

Ik kan niet zien hoe je het voor elkaar kreeg om de cel b1 rood te krijgen als waarschuwing waneer dag 4 nadert.
maar in cel b1 moet het zo zijn dat ik daar een datum in kan vullen de dag dat ze bij de waterpomp zijn geweest bijvoorbeeld 17 april, and dat de doorloop tijd met 8 dagen verlengt word

groetjes learningexcel

Beste learningexcel ;)

Rood wordt gekleurd via Voorwaardelijke opmaak.
Verander cel B1 in 17-4-2012 en zie wat er gebeurd.

Wat moet ik doen als ik het zo wil als c1 een datum ingevoerd krijgt binnen de doorlooptijd b1 word groen, als c1 leeg blijft of een datum dat de doorlooptijd overschrijdt dan word b1 rood
laten we als uitgangspunt een datum voor pasen gebruiken zodat 2e paasdag niet in de doorlooptijd word meegenomen.

Is het ook mogelijk dat de hele regel van de betreffende storing dan rood of groen word?

Laatst bewerkt:
Beste learningexcel ;)

Heb bestandje aangepast.
Groen minder dan 4 werkdagen.
Oranje als de 4 dagen bereikt zijn.
Rood als de 5 dagen bereikt zijn.

Nu houdt hij ook rekening met de feestdagen die op tabblad feestdagen staat.
Je hoeft enkel kolom A,B en E in te vullen, de rest wordt automatisch ingevuld.

Bekijk het eens en als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Bijlagen

Beste learningexcel ;)

Graag gedaan :D
Kan je dan ook de vraag op opgelost zetten, bovenaan je eerste vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan